siggsvens Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Har en w123 200 bensin fra 84. Den siste tiden har den fått problemer i oppoverbakker når bensintanken begynner å nærme seg 1/2 tank eller mindre. Problemet oppstår når bakken er såpass bratt at econometeret er på maks. Virker som den mister all kraft, så går turtallet opp igjen og så ned (litt som en yoyo). Hvis bakken er litt for bratt og litt for lang stopper den helt. Ved full tank er det ikke noe problem i det hele tatt. Noen som har noen tanker rundt hva det kan være? Quote
siggsvens Posted February 12, 2018 Author Posted February 12, 2018 Byttet filteret som er rett før forgasseren. Er det eneste filteret jeg finner. Vanlig enkelt plastfilter. Har ikke renset det som er i tanken. Quote
tommern57 Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Hvor er koplingene på tanken? I bunn eller er det sugerør fra topp? Quote
siggsvens Posted February 12, 2018 Author Posted February 12, 2018 Mener det er fra toppen. Har ikke fått vært under bilen enda, vanskelig med mye snø og uten bukk Quote
tommern57 Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Dersom det er på toppen med rør ned til grovsila, er det ikke helt utenkelig at det kan ha rusta høl på røret i tanken. Da vil det gå bra med full tank, men når nivået kommer under hullet, vil det suges luft. Kanskje en tanke å sjekke? Quote
siggsvens Posted February 12, 2018 Author Posted February 12, 2018 Er det andre ting jeg også kan sjekke før jeg må ut med tanken? Quote
tommern57 Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Jeg vil tru at dersom det er hull i sugerøret, vil du, med lite bensinnivå, kunne blåse forsiktig i bensinrøret framme uten at det bobler i tanken. Quote
Recommended Posts