MBtoivo Posted February 7, 2018 Posted February 7, 2018 Hei. Er det mye jobb å skifte eksosmanifold pakning? Hørte det var 6 timers arbeid... ett verksted mente man måtte ta av toppen? Det hørtes ganske vilt ut for bare å skifte en enkel pakning. Noen som har gjort det før? Å Kordan e framgangsmåten?? Takker for alle tips man kan få Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
ALiland Posted February 7, 2018 Posted February 7, 2018 Hvilken motor er det? I hvilken bil? Er litt jobb, men de har bare 2 armer og 10 fingre de som jobber på verksted også. Så om du har interesse og tid så fikser du dette selv. Quote
MBtoivo Posted February 7, 2018 Author Posted February 7, 2018 Ops glemte å si det er en W211 220cdi 06mod Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Kenneth Sivertsen Posted February 7, 2018 Posted February 7, 2018 Om de må av med toppen så tror jeg de må sjekke topplokket som sitter på kroppen sin først :lol:. Ganske grei jobb dette så lenge du ikke brekker noen bolter i toppen, da går timene fort unna. Jeg har gjort denne jobben på et par timer men da berget jeg for knekte bolter, knekker du en eller flere så går tiden fort. Det du må av med/demontere er. Luftfilterboks med tilbehør og turbo, da er det bare å løsne alle mutterne til manifold og håpe at ingen brekker. Jeg personlig har villa bytta alle når dette er av, for noen av de vil komme ut med mutter og bolt i et. Da det er pinnebolter som er skrudd i toppen, jeg har desverre opplevd at de har knekt når jeg har satt det sammen igjen, selv med rett moment så har de knekt og da går tiden fort iforhold til noen ekstra kroner i bolter og muttere. Om du er avhengig av verksted for å gjøre jobben så be om en fast pris, så det ikke kommer på masse ekstra timer om de skulle være uheldig og brekke bolter. Quote
Recommended Posts