Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Er det mye jobb å skifte eksosmanifold pakning? Hørte det var 6 timers arbeid... ett verksted mente man måtte ta av toppen? Det hørtes ganske vilt ut for bare å skifte en enkel pakning.

 

Noen som har gjort det før? Å Kordan e framgangsmåten??

 

Takker for alle tips man kan få

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Hvilken motor er det? I hvilken bil?

Er litt jobb, men de har bare 2 armer og 10 fingre de som jobber på verksted også. Så om du har interesse og tid så fikser du dette selv.

Posted

Om de må av med toppen så tror jeg de må sjekke topplokket som sitter på kroppen sin først :lol: :lol:.

 

Ganske grei jobb dette så lenge du ikke brekker noen bolter i toppen, da går timene fort unna.

 

Jeg har gjort denne jobben på et par timer men da berget jeg for knekte bolter, knekker du en eller flere så går tiden fort.

 

Det du må av med/demontere er.

 

Luftfilterboks med tilbehør og turbo, da er det bare å løsne alle mutterne til manifold og håpe at ingen brekker. Jeg personlig har villa bytta alle når dette er av, for noen av de vil komme ut med mutter og bolt i et. Da det er pinnebolter som er skrudd i toppen, jeg har desverre opplevd at de har knekt når jeg har satt det sammen igjen, selv med rett moment så har de knekt og da går tiden fort iforhold til noen ekstra kroner i bolter og muttere.

 

Om du er avhengig av verksted for å gjøre jobben så be om en fast pris, så det ikke kommer på masse ekstra timer om de skulle være uheldig og brekke bolter.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...