lavik Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Jeg bestilte personlig skilt så fort det var mulig, kjørte på motorveien å var satt klar når de åpnet for bestilling Å jeg gikk for LAVIK på bmwen Noen brukere her inni som har personlig skilt? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Fin bilpark! Må du bytte skilt om du skal til Sverige, eller hvordan er det? Quote
tommern57 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Når du kjøper personlig skilt, beholder du også det gamle. Det personlige skiltet gjelder kun i Norge, så når man drar ut, skal man bruke nummerskiltet. Om du blir stoppa, er kanskje en annen sak... Quote
KennethJ Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Så lenge det er en kombinasjon av tall og bokstaver i skiltet skal man vel kunne bruke det personlige skiltet også utenlands.. Quote
lavik Posted February 4, 2018 Author Posted February 4, 2018 Står i papirene fra vegvesenet at personlig skilt skal byttes ved utlands reise, om man gjør det er en annen sak For og få skiltene må man vise at man har gyldig autopass avtale dette gjorde eg og alt var ok fikk byttet skilt å tenkte ikke noe mer på autopass helt til eg fikk faktura på autopass avtalen og faktura for passeringer med personlig skilt! viser seg at man må ringe autopass selskapet og melde fra om at man kjører personlig skilt eller motsatt om man bytter tilbake, vist ikke kan man få belastning på brikken og egen belastning på skilt! Ingen som informerte om det da jeg fikk skiltene Quote
Tor Anton Posted February 4, 2018 Posted February 4, 2018 Her bør myndighetene gjøre det likt mellom landene. Norske biler med personlige skilt kan ikke kjøre i Sverige, men svenskene kjører med sine her. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 5, 2018 Posted February 5, 2018 Dette blir jo selvfølgelig kluss, når Michael i Sverige møter Michael i Norge. Her er det vel bare S og N i det blå feltet på skiltene som vil skille ved like skilt? Quote
E_S Posted February 5, 2018 Posted February 5, 2018 Nei, jeg har ikke personlig skilt. Synes prislappen er en del tusenlapper for stiv til at det er verdt det.. Quote
tommern57 Posted February 5, 2018 Posted February 5, 2018 Dette blir jo selvfølgelig kluss, når Michael i Sverige møter Michael i Norge. Her er det vel bare S og N i det blå feltet på skiltene som vil skille ved like skilt? Det er vel mulig å møte en med samme reg.nr som deg f.eks. i Danmark? Quote
Lars U. Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Jeg kjører med personlige skilt på mine biler og krysser Svinesund flere ganger i uken. vi har hatt skiltene siden de ble tillatt i fjor sommer. Har blitt stoppet flere ganger i Sverige/Strömstad i trafikkontroll og tolllkontroll på svensk side også, aldri hørt noen som bryr seg. Vi har varemerket maxhus.com i sverige og Norge Tror det er litt (mye) oppkonstruert av journalister i Norge. Har kjørt sammen med min kone begge bilene etter hverandre over Svinesund og aldri hørt et skjevt ord om skiltene. Eneste jeg har oppdaget er at min svenske bil får faktura fra bomstasjonen i Göteborg (når jeg faktisk har kjørt norsk bil) , der har jeg klaget , men ikke mottatt svar ennå Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Der har vi jo rett mann til å fastslå den saken! Dette blir jo selvfølgelig kluss, når Michael i Sverige møter Michael i Norge. Her er det vel bare S og N i det blå feltet på skiltene som vil skille ved like skilt? Det er vel mulig å møte en med samme reg.nr som deg f.eks. i Danmark? Det har jeg aldri tenkt på faktisk Quote
ClasT Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Dette blir jo selvfølgelig kluss, når Michael i Sverige møter Michael i Norge. Her er det vel bare S og N i det blå feltet på skiltene som vil skille ved like skilt? Det er vel mulig å møte en med samme reg.nr som deg f.eks. i Danmark? Det er helt korrekt...Jeg fikk regning på bom-passering i Stockholm oktober 2016, var det blitt kjørt der. På min Audi A6. Den ble ikke reg før i Mai 2017. Sjekket opp med svenskene som sendt ut denne skiten, om hvordan detet var mulig..joda... en DK bil med helt likt reg nr. Så da lå dette og " gjæret" i deres system, til mitt reg.nr ble tatt i bruk på helt ny bil.. Ganske utrolig spør en meg.. Quote
tommern57 Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Men dette bør de se på bildet, for danskene har en rød strek rundt kanten av skiltet. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Classic, var det samme farge og model også? Classic,, ehhh.... Stavekontroll er fint mente Clas Quote
Lars U. Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Men hovedpoenget er jo at det ikke er noe problem med å kjøre med navneskilt på bilen i utlandet, men jeg har sett norske biler (bobiler) som monterer på navneskiltet i Strömstad , muligens fordi de er redd for svenske tollere/tullere. Mht danske skilt, har de jo helt lik bokstav/tall combo som norske biler 2 bokstaver og 5 tall Men de har 2 +3 tall (et lite mellomrom) dermed skulle det være muligheter for å finne samme bokstav/tallrekke på norske og danske biler. Quote
ClasT Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 Men dette bør de se på bildet, for danskene har en rød strek rundt kanten av skiltet. Joda..men jeg som fikk regningen..så det automatiske systemet er ikke 100% kan man si... Quote
Thomas Madsen Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 Men dette bør de se på bildet, for danskene har en rød strek rundt kanten av skiltet. Joda..men jeg som fikk regningen..så det automatiske systemet er ikke 100% kan man si... Kommer helt an på hvor nøye de gidder å sjekke bildet... Hvis det er datamaskin så har den vel bare scannet nummer og tar første og beste mulighet og der vant du Quote
tommern57 Posted May 8, 2018 Posted May 8, 2018 https://www.glomdalen.no/bil/motor/nyheter/en-god-nyhet-for-deg-som-har-et-skilt-som-dette/s/5-19-461274 Quote
Recommended Posts