Tor Didriksen Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Noen som har vært borti samme problem ? : begynte for ca ett år siden ved at jeg måtte slå i dashbordet over instrumentet for å få liv i tankmåleren. Men nå står den på halv tank (og det var rundt der at den brukte å henge seg oppe til å begynne med) og det nytter ikke å slå i dashbordet mere. Hvor er det mest sannsynlig at feilen ligger ? Skulle jeg tippe ville jeg sagt instrumentet, men det er bare tipping. Quote
Tor Anton Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Du kan jo sjekke måleren i tanken. Du kommer til hvis du tar opp det fremste lokket i bagasjerommet å tar opp teppe Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Tor Didriksen Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 Hei ! Har tenkt tanken, men i og med at jeg har fått liv i den før ved å slå i dashbordet, kan det da ha noe med måleren i tanken å gjøre, tenker jeg ? Quote
tommern57 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Det er vel et jordingspunkt bak panelet. Det er vel greit å sjekke? Quote
Tor Didriksen Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 Det kan jeg jo gjøre, men går ikke det jordingspunktet til flere slik at det skulle bli tull med flere ting i instrumentpanelet, eller ? Quote
ProblemDanneren Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Tennes lyset i panelet ved lite drivstoff? Isåfall fungerer jo tankmåleren. Vanlig problem at tankmåleren fjusker når den er upresis, men her tipper jeg der er feil i instrumentet. Spesielt med tanke på at det virket tidvis med slagene. Jording bakpå bør skjekkes. Det er også en motstand som pleier å ryke i loddingen. Quote
Tor Didriksen Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 Ja reserve lampa tennes slik den skal. Tenkte samme tanke, at feilen ligger i selve instrumentet. Men var jo bare en tanke. Vist det skulle være det ville det jo være lettvint eller hvor sitter motstanden. Kanskje på printplata, for har lest at det er en slik der bak. Quote
Recommended Posts