Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er forskjeller i forbindelse med sleperingene. 4-matic har noen sensorer for rattvinkel, men de sitter vel i rattstammen tenker jeg.

De gikk bort fra sleperinger, og brukte heller en lang flatkabel. Endringen skjedde såvidt jeg vet ved 09/92 , altså da airbag ble standard.

Posted

Det er forskjeller i forbindelse med sleperingene. 4-matic har noen sensorer for rattvinkel, men de sitter vel i rattstammen tenker jeg.

De gikk bort fra sleperinger, og brukte heller en lang flatkabel. Endringen skjedde såvidt jeg vet ved 09/92 , altså da airbag ble standard.

Det vil, slik jeg forstår, bety at et ratt til en vanlig 124-bil, ikke vil passe til en 4-matic??

Posted

Er vel ikke det som ble sagt Charlie. Det som ble sagt var at det kom nytt ratt i 92/93 (på alle modeller) som har en flatkabel istedenfor sleperinger til strømmen til tute og airbag

Posted

Skal være litt forsiktig med å påstå noe, men rattet er vel likt. Flatkabel ble brukt på alle med luftpute...

alle har også sleperinger, til tute. Forskjelen er at på tidligere utgaver er det løse ledninger mens fra et bestemt chassisnr (varierer med byggeserie) så er det kontaktplate med faste ledninger, mens selve den runde ringen kan gå alle veier, med alle modeller.

Posted

Skal være litt forsiktig med å påstå noe, men rattet er vel likt. Flatkabel ble brukt på alle med luftpute...

alle har også sleperinger, til tute. Forskjelen er at på tidligere utgaver er det løse ledninger mens fra et bestemt chassisnr (varierer med byggeserie) så er det kontaktplate med faste ledninger, mens selve den runde ringen kan gå alle veier, med alle modeller.

På rattet jeg har liggende i kjelleren er det ingen sleperinger. Det er fra en '94 E320.

Posted

På rattet jeg har liggende i kjelleren er det ingen sleperinger. Det er fra en '94 E320.

Sleperingene er en egen del som monteres på rattet før det tres på rattstammen.

Posted

Sleperingene er en egen del som monteres på rattet før det tres på rattstammen.

Nå demonterte jeg det rattet fra bilen det satt i sjæl, og fortsatt var det ingen tegn til sleperinger.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...