W210-99 Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Hallo, Skal bytte bremseskiver og klosser. Har som regel kjøpt på AutoTrio, men det er delte meninger om uorginale deler fra Biltema er like bra eller ikke. Hva synes dere..bør man ta risiko på å kjøpe deler, i dette tilfellet bremser fra Biltema? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Sist jeg sjekket med Auto trio, så skilte 4bremseskiver inkl klosser ca 600,- fra bos. Det ble bos Quote
ALiland Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 Sist jeg sjekket pris hod bos på skiver og klosser på en 230ml så oversteg det prisen på bilen Klosser er jeg skeptiske til fra Biltema, har BT klosser på 220n og de støver endel og syns det er litt lite tak i dem. Skiver syns jeg det er litt vanskelig å produsere feil til en bil som brukes til butikkjøring og generell normal kjøring. Om det hadde vært en bil som gikk bra og ble brukt hardt så hadde jeg nok kjøpt dyrere saker. Quote
Marevan Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 Biltema fikk bremsedeler fra brembo sist jeg sjekket. Det har funket bra på 211 og 124 i alle fall. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Tor Anton Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Om bt får delene fra brembo så kan de ha lavere kvalitet enn det brembo leverer ellers. Vet en som kjøpte bremser på bt som kun holdt i 2mnd, mens org holdt en "evighet". Har flere ganger blitt overrasket av OEM og OE kvalitet har vært rimelig Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Vitsen med å kjøpe billig faller jo bort, om man må bytte etter kort tid. Da er det billigere å kjøpe originalt som faktisk holder Quote
slippern Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Har vært borti både ålreit kvalitet og dårlig kvalitet på bremsedelene til biltema, men ofte så støver klossene fælt mye.. Sist kjøpte jeg fra Stjerneservice... Orker ikke tanken på dårlige bremser, bremsestøv på felger osv.. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Jeg kjøpte noen GreenStuff (eller hva det het) som ikke skulle støve, men de var like ille som mye annet. Jeg merket iallefall ikke noe forbedring. Og disse var "dyre" uoriginale. Jeg gjorde dette pga skrik etter hva jeg husker.... Quote
slippern Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Jeg kjøpte noen GreenStuff (eller hva det het) som ikke skulle støve, men de var like ille som mye annet. Jeg merket iallefall ikke noe forbedring. Og disse var "dyre" uoriginale. Jeg gjorde dette pga skrik etter hva jeg husker.... Kjøpte greenstuff (er vell ebc?) til gammelbilen min... en audi... aldri mere, de støvet ja... Quote
Tor Anton Posted February 4, 2018 Posted February 4, 2018 De støver som andre, men støvet var lettere å vaske bort. Slites ikke klossene så bremser de dårlig. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Recommended Posts