Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Jeg har nå brukt en del timer på å justere dører etter alle kunstens regler. Da jeg nå tok av styrepinnene, så er ikke avstand korrekt lenger. Noe fasit på dette? Skal jeg justere dem igjen uten pinner, eller skal jeg justere dem til styrepinner når bilen er ferdig lakkert?

Posted

Jeg fant ut at det bør justeres uten. Det virker iallefall logisk, for de styrepinner er jo montert etter den er lakkert. Så, blir noen timer i kveld på dette. Håper at den legendariske lyden blir å høre når pakninger og alt er på plass til slutt  :D

*ploff*

Posted

Dørene skal justeres uten mottakeren for styrepinnene montert, for som du sier er bilen lakkert før "dørlåsene" monteres i karmen, og da skal dørene være ferdig justert før lakkering. Du kan se det på hengslene foran på dørene, de pleier å være dekket av lakk uten spor av at de er flyttet på, og det betyr jo at de er ferdig justert før lakkering. Styrepinnene i døra er jo der for å ta opp slitasje på hengsler, og evt. at døra blir trykket litt ned når noen bruke litt for mye vekt på dørhåndtaket.

Med vennlig hilsen, Olaf