_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Hei Jeg har nå brukt en del timer på å justere dører etter alle kunstens regler. Da jeg nå tok av styrepinnene, så er ikke avstand korrekt lenger. Noe fasit på dette? Skal jeg justere dem igjen uten pinner, eller skal jeg justere dem til styrepinner når bilen er ferdig lakkert? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 25, 2018 Author Posted January 25, 2018 Jeg fant ut at det bør justeres uten. Det virker iallefall logisk, for de styrepinner er jo montert etter den er lakkert. Så, blir noen timer i kveld på dette. Håper at den legendariske lyden blir å høre når pakninger og alt er på plass til slutt *ploff* Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 25, 2018 Author Posted January 25, 2018 Sånn, det gikk bedre enn forventet. Phu.... Quote
tommern57 Posted January 25, 2018 Posted January 25, 2018 Ikke helt sikker på hva styrepinner er. Har du et bilde? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 25, 2018 Author Posted January 25, 2018 Kanskje jeg har ordlakt meg feil? Motparten til dørlåsen. Den som sitter i selve karmen Quote
Olaf Posted January 25, 2018 Posted January 25, 2018 Dørene skal justeres uten mottakeren for styrepinnene montert, for som du sier er bilen lakkert før "dørlåsene" monteres i karmen, og da skal dørene være ferdig justert før lakkering. Du kan se det på hengslene foran på dørene, de pleier å være dekket av lakk uten spor av at de er flyttet på, og det betyr jo at de er ferdig justert før lakkering. Styrepinnene i døra er jo der for å ta opp slitasje på hengsler, og evt. at døra blir trykket litt ned når noen bruke litt for mye vekt på dørhåndtaket. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 26, 2018 Author Posted January 26, 2018 Jeg tror også det, at alt er lakkert med dørene på. Jeg har fundert litt på det der, for åpner man framdørene, så kan man se grunning på a stolpe mot framskjermer. Ja, nå er det iallefall på plass Quote
Recommended Posts