Jump to content

Recommended Posts

Posted

Reknar med den har R12 gass, slik som 124 før 92, den er vel ikkje i salg lengre, og er den det, må det i tilfelle vere nokre verksted som drive med Amcar i tilfelle. Det går vel fint å drenere anlegget og innstallere R134 som er den moderne gassen idag, men det er stor sjanse for lekkasje

 

Du tenker nok på evaporatoren du når du snakkar om klimaanlegg i dashbordet, og det er greit å vere føre var med å bytte den visst du vil ha eit velfungerande AC i lang tid framover ja  :)

 

Her er om bytte av den, ein ganske omfattande jobb:

 

http://www.peachparts.com/Wikka/W123Evaporator

Posted

Jeg forslår at du kontakter Simen Malerbakken i Stjerneservice, han har greie på sånt!

(og kanskje et par andre ting også... :lol: )

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Om man bytter alle O-ringer og trykksetter anlegget med nitrogen kan man sjekke for lekkasjer og evt. bytte videre komponenter. Normalt er fordamperen (den inni dashbordet) oftest grei og tett, kondensatoren (den foran radiatoren) ofte lekk, kompressoren pleier også å være litt utett iblant.

 

Om man har udetekterbare lekkasjer kan tettemiddel av type Cliplight Super-seal eller tilsvarende være et godt alternativ.

 

  • 1 month later...
Posted

Når du først har alt oppe, så kan det jo være et bra tidspunkt å se om det går an å montere pollenfilter noe sted; ett stort eller kanskje 2 små? Så slipper du støvet inne i bilen.

Her har du en online katalog med alle mål: https://www.mapco.com/online-shop/innenraumfilter/

Det er filtre med mange former der, også noen runde.

 

Her er Denso-katalogen fra 2012-2013, bildene starter på side 67: http://www.denso-am.de/media/65753/DECF12-0001.pdf

 

Det er jo et stort amcar-miljø der du bor, og der er jo AC nesten standard. Kanskje et amcar-verksted kan være løsningen?

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Det ville egentlig forundre meg om ikke MB har en prosedyre/kit til detta. Merc som er såpass strukturerte på alt teknisk, burde ha det. Trur ikke du er den første i verden som spør dette spørsmålet.

Jeg ville sendt en forespørsel til teknisk avd hos BoS, og dersom de ikke svarer, hadde jeg prøvd MB Classic Center.

Posted

Ekstremt vanlig prosedyre i USA hvor stort sett alle biler har blitt levert med AC i flere tiår og hvor store deler av landet har et slikt klima at AC er noe man absolutt vil ha, så det finnes nok både mye informasjon og ferdige konverterings-kit til W123.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...