slippern Posted January 20, 2018 Posted January 20, 2018 God dagen.. Gjelder en S211 med kun luft bake. Har i lengre tid hatt problemer med at den siger ned bake.. Opplevde idag like etter start at ene luftbelgen eksploderte.. bilen datt ned med et smell!... Om man tar og kobler i fra relét til kompressoren, kan man da kjøre de 15km til verkstedet i rolig tempo(40-50km/t)? Quote
KennethJ Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Du kan risikere at belgen på den andre siden ryker, jeg ser heller ikke bort fra at hjulet kan ta borti ting det ikke bør ta borti så lave som disse bilene blir med defekt fjæring. Bilen er heller ikke i forskriftsmessig stand (det skal den være når du starter en kjøretur) eller forsvarlig stand (det skal den være underveis på en kjøretur) I 40-50km/t kan en uforutsett situasjon definitivt skape seriøse problemer hvis du mangler fjæring på det ene hjørnet. Quote
Jørn Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Jeg måtte kjøre 40 km med defekt luftbelg på min tidligere S211 en gang. Hadde rød skjerm og beskjed om car to low. Kjørte pent og forsiktig. Gikk greit uten trøbbel. Om det er å anbefale kan diskuteres, men gikk bra for meg. Quote
slippern Posted January 21, 2018 Author Posted January 21, 2018 Skal uansett bytte begge belgene bake, så jeg bryr meg ikke om den på andre siden ryker. Kjøreturen går på en vei med minimalt med trafikk på kveldstid, så blir antageligvis den roligste kjøreturen jeg har hatt.. Quote
KennethJ Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Nå vet du ihvertfall at det ikke er lurt og at det ikke er lovlig. Quote
tommern57 Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Bare en dum tanke: Hvordan hadde det vært å jekke opp på den siden med sprekk, og fylle belgen med byggskum? Og vente til det er størkna før en slipper ned igjen? Quote
slippern Posted January 21, 2018 Author Posted January 21, 2018 Bare en dum tanke: Hvordan hadde det vært å jekke opp på den siden med sprekk, og fylle belgen med byggskum? Og vente til det er størkna før en slipper ned igjen? Ville sikkert fungert, men nå er det så kaldt ute at det ville brukt flere dager på og herde skikkelig.. Quote
Kenneth Sivertsen Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Hvorfor ikke bare ringe falck/naf el lignende å få de til å kjøre bilen? Det er jo ikke mere enn 500kr i egenandel og gratis om du er naf medlem. Jeg sprengte en belg på min ML her i desember og da fikk jeg naf til å kjøre den til verkstedet jeg skrur i selv. Quote
Flexxy Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Kjørte Stavanger - Oslo med lav bil. Airmatic kompressor svikta. Var en ganske lav bil. Ikke at jeg anbefaler det, men tok sjansen selv. Satt på brukt kompressor og det har fungert fint 20,000 km hittil haha. Quote
slippern Posted January 23, 2018 Author Posted January 23, 2018 Vurderer bruk av flakbil, er gratis via forsikringen, men er utenlands og returnerer fredags kveld og vil komme i gang med skruingen med en gang da.. Spørsmålet er jo egentlig om bilen kan ta skade av og kjøre når den er såpass lav.. Er klaring imellom hjul og hjulbuene / andre karosserideler.. Quote
Kenneth Sivertsen Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Vurderer bruk av flakbil, er gratis via forsikringen, men er utenlands og returnerer fredags kveld og vil komme i gang med skruingen med en gang da.. Spørsmålet er jo egentlig om bilen kan ta skade av og kjøre når den er såpass lav.. Er klaring imellom hjul og hjulbuene / andre karosserideler.. Det går jo ann å kjøre den men om jeg har villa kjørt den 15km er jeg ikke sikker på, for den blir jo forferdelig å kjøre med, samt at det kan være hardt å være demper(e) når den ligger helt nedpå. Quote
Hans Kåre Isdal Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 skriver under på at det var hardt ja. ,måtte flytte min då min smalt på vei til hytta. ca 2 km frå hytta og til verksted. 3 km.. gjekk knapt 30 km/t..men tok ikkje nedi(var meget flat og fin vei). men om eg kunne velg så hadde vel eg blitt henta. Quote
slippern Posted January 30, 2018 Author Posted January 30, 2018 Kjørte den bortover her om dagen, gikk relativt greit men man må ta det svært med ro, 20-30km/t maks.. Quote
Recommended Posts