sondrere Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Opplever ofte en del "kinning" ved oppstart med kald motor, vil beskrive det som tungstartet. Dette skjer ikke hver gang, men ofte, og oppleves verre når det er kaldt og når bilen har stått et par dager. Etter å ha kjørt litt er det aldri noe problem å starte igjen. Alle glødeplugger er nye (Bosch) og batteri er skiftet. Service ble tatt på AutoBenz nå i desember. Tips til hva det kan skyldes? Sent fra min SM-A520F via Tapatalk Quote
sondrere Posted January 11, 2018 Author Posted January 11, 2018 Opplever ofte en del "kinning" ved oppstart med kald motor, vil beskrive det som tungstartet. Dette skjer ikke hver gang, men ofte, og oppleves verre når det er kaldt og når bilen har stått et par dager. Etter å ha kjørt litt er det aldri noe problem å starte igjen. Alle glødeplugger er nye (Bosch) og batteri er skiftet. Service ble tatt på AutoBenz nå i desember. Tips til hva det kan skyldes? Sent fra min SM-A520F via Tapatalk Oppdatering på min egen sak... Fått tips om styreenhet for glødetid (gløderelé) kan være synderen. Sent fra min SM-A520F via Tapatalk Quote
Tor Anton Posted January 11, 2018 Posted January 11, 2018 De sjekket ikke feilkoder på den servicen?? Ofte ser du på glødelampa om det er noe feil på plugger eller relé. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
sondrere Posted January 20, 2018 Author Posted January 20, 2018 Oppdatering her: Ingen feilkoder ligger på bilen, men jeg tok kontakt med Auto Benz i Brummendalen, som jeg forøvrig kan anbefale på det sterkeste mtp. service og kundebehandling. De tipset om gløderele, som ikke gir feilkode om det er defekt. Bestilte derfor dette og byttet enheten på 20min. Har ikke hatt noen vanskeligheter med kaldstart siden. Jeg leser i ettertid at dette gløderelet har vært en liten problemsak, særlig på endel av V6 motor seriene. Quote
Recommended Posts