Janh Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Hei, Hva er feil? Mercedes E220, 2010 mod. sedan Fikk en viftelignende ulyd eller er det en pumpe...i tak-konsollen (lys). Lyden høres også når motoren slås av. Når nøkkel tas ut forsvinner lyden etter par minutter. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Hei. Det sitter en liten vifte inni der som må byttes. Det ble gjort på min, og den ble tyst og fin igjen. Tror den hadde sammenheng med sensor til klimafunksjonen Quote
Janh Posted January 8, 2018 Author Posted January 8, 2018 Takk for svaret. Vet du hvor jeg kan kjøpe en slik vifte eller er det en pumpe , og hvem jeg kan kontakte? Delenummer ? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Jeg fikk denne byttet på BOS, så det vet jeg dessverre ikke Quote
tommern57 Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Det er vel en vifte som suger inn litt luft og blåser den over en temp.måler. Og da vet klimaanlegget hvor varmt det er oppunder taket. På endel andre merker er det ofte et hårstrå, en liten lodott o.l. som forårsaker støyen. Ofte er det bare å åpne og rense vifta, så er den god som gull igjen. Men er bilen gått veldig langt, kan det være slitt. Man kan jo også evt vurdere litt smøring på den lille motoren oppi der. Quote
Recommended Posts