W210-99 Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 MB E-200 99 modell (W210) - Sentrallås slutter å fungere. Hvis jeg tar av polet på batteriet på bilen nullstiller den seg på en eller annen måte, fungerer noen dager/uker, men så slutter den å fungere igjen. Hva kan det skyldes? Quote
W210-99 Posted January 4, 2018 Author Posted January 4, 2018 Ingen som kan antyde hva dette skyldes? Quote
tommern57 Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 Det blir veldig tippekamp. Dersom batteriet i fjernkontrollen er ok, ville jeg gått inn med star for å se om det evt er noe å finne der. Quote
W210-99 Posted January 4, 2018 Author Posted January 4, 2018 Det er ikke batteriet i fjernkontrollen det er jeg sikker på. Hva er star? Diagnose-maskin? Quote
tommern57 Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 Har du nøkkel med sverd? Altså ordinær nøkkel som går i nøkkelhull i tenningslåsen? Star er mercedes sitt diagnoseutstyr. Quote
W210-99 Posted January 4, 2018 Author Posted January 4, 2018 Har nøkkel med "sverd", ja. Men "sverden" går ikke inn i tenningslåsen. Kun laser-delen. Altså man får også startet bilen uten den mekaniske delen/sverden. Kjøpte ny nøkkel for kanskje 3år siden. Quote
tommern57 Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 Sjekka i boka her. Dersom du har den svarte nøkkelen, skal du bruke låsehaka for nøkkelsverdet og trekke ut nøkkelsverdet. Altså andre veien av det du gjør får å låse opp dør med sverdet. Når du har sverdet fritt ute, skal du stikke spissen av sverdet inn 90 grader på toppen, og forsiktig vippe ut toppen med batteriholderen. Quote
W210-99 Posted January 5, 2018 Author Posted January 5, 2018 Det er jo ikke batteriet på nøkkelen som er problemet. Jeg vet hvordan jeg bytter den og har byttet batteri uten resultat. Eneste som hjelper er å ta av og på kontakten/polet på batteriet på bilen og da fungerer sentrallås i noen dager/uker for så å dø ut igjen. Quote
tommern57 Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 Da er vi tilbake til svar #2 Edit: Beklager maset om batteri, jeg leste det ene svaret på mobilen, og oppfatta at du sa det ikke var batteri i fjernkontrollen. (det finnes faktisk biler som ikke har batteri i fjernkontroll) Quote
Recommended Posts