areinhar Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 Her forleden stoppet bilen ved et lyskryss, fikk ikke startet den. Motoren gikk rundt, men ingen start. Verkstedet sa det var noe galt med transponder nøkkel. Nøkkelen ble ødelagt i vask for en tid tilbake , men har kunnet startet den likevel. Sentralås har ikke fungert. Har en ekstranøkkel som også er ødelagt, hvis man tester den blinker det raskt rødt og grønt. Bilen starter ikke med den. Den andre gir ikke fra seg noe lyssignal.Verkstedet sier at en ny nøkkel vil koste nærmere 5000,- totalt, men kan ikke garantere at det ikke er noe i resten av systemet som er feil. Noen som har vært borti dette? Bilen har gått 360.000, har ikke så lyst å kaste 5000 ut av vinduet for å si det sånn. Quote
bige Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 http://www.ckmcardesign.se/amg-gt/nyckelservice-eller-uppgradering-kromnyckel Quote
Tor Anton Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 Er det nøkkel som i linken så skal vel ikke starteren gå rundt. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
areinhar Posted December 29, 2017 Author Posted December 29, 2017 Min nøkkel ser sånn ut: https://www.keylessentryremotefob.com/MERCEDES-1407601406-Factory-OEM-KEY-FOB-Keyless-En-p/mercedes%201407601406%201btn.htm Quote
Tor Anton Posted December 31, 2017 Posted December 31, 2017 Da skal du kunne lure startsperre med å brokoble et relé. Har sett instruksjoner på nett på dette. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
areinhar Posted December 31, 2017 Author Posted December 31, 2017 Har hørt om det, men har ikke klart å finne det ut. Vært på diverse forum, men virker ikke som det er kunnskap noen vil eller tør å dele.. Quote
Tor Anton Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Google hjelper. Hadde oppskriften på 124 og 202 en gang. Ganske enkel sak. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
GJB Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Her forleden stoppet bilen ved et lyskryss, fikk ikke startet den. Motoren gikk rundt, men ingen start. Verkstedet sa det var noe galt med transponder nøkkel. Nøkkelen ble ødelagt i vask for en tid tilbake , men har kunnet startet den likevel. Sentralås har ikke fungert. Har en ekstranøkkel som også er ødelagt, hvis man tester den blinker det raskt rødt og grønt. Bilen starter ikke med den. Den andre gir ikke fra seg noe lyssignal.Verkstedet sier at en ny nøkkel vil koste nærmere 5000,- totalt, men kan ikke garantere at det ikke er noe i resten av systemet som er feil. Noen som har vært borti dette? Bilen har gått 360.000, har ikke så lyst å kaste 5000 ut av vinduet for å si det sånn. Om du klemmer på knappen samtidig som du prøver å starte bilen, blinker det da rødt og grønt hurtig i innerspeilet? Forsøk gjerne dette, da det er en hurtigmetode for å programmere nøkkelen. Quote
Recommended Posts