Jump to content

Bytte støtdemper foran på S210 2001 mod. edit: ferdig med jobben

Recommended Posts

Posted

Hei. Skal bytte dempere foran på min 210 avantgarde med sportsunderstell.

Er det noe "mikk makk" med den jobben?. Trenger jeg å ta av fjærene?

Noen som kan gi meg en kort og punktvis DIY

takker for svar.

edit: ferdig med jobben.. Easy match. Enkleste byttet jeg noen gang har gjort :D

Posted

ikke noe svær jobb det du slipper å ta ut fjøra men ha bilen på en tosøyler bukk,dvs at alle hjula henger fritt det er da mye enklere da slipper du løsne mer en selve demperen,for du greier neppe å presse den nye sammen selv :D.skru så i bolten nederst på demperen så senker du løfte bukken ned på en tofire så du får styrt dempern opp i tårnet så er det bare å skru til,ha med en kompis så er det lett å få styrt den på plass,om dette er den letteste måten vet jeg ikke men et forslag på hvordan jeg selv gjorde det lykke til...

Posted

Høres greit ut med den beskrivelsen ole i. Men husk å se på fjørene også. Ved demperbytte på min -00 270 T CDI Avantgarde km.stand: 190000 oppdaget mekanikeren at begge fjørene var brukket. Han hadde sett dette på flere biler. Litt vanskelig å se men med godt lys ser man det. Det merkes ikkje på kjøreegenskapene. Bare til opplysning, kan vere flere som kjører rundt med slike fjører.

Geir.

Posted

tenkte jeg ikke på geir men det er jo helt klart en fordel ja å sjekke de,er nok mange som kjører rundt med disse i knekkt utgave ja,de merker det ikke på eu kontrollen selv hos biltilsynet så det er ikke lett å se.er fjørene knekt ville jeg byttet rund baut,med kun nye fjærer foran så ser den så sigen ut i ræva og det er ikke noe pent på en slik fin bil nei :D...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...