Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg sliter med at jeg ikke får noe varmluft i bilen min.

Bilen er en mercedes E220 w212

Modell: 2009

Motor: 2,2 diesel Om651

Km.stand: 420 000km

Motoren dupper mellom 80 og 90 grader men for det meste ligger den på 80 grader (dette trur jeg skylder termostat?), men trur ikke dette har noen sammenheng med kaldluft problemet da det likevel skal være varmluft på 80 grader.

I høst så fikk jeg litt varme på venstre side når det var + grader ute, men nå når det er -10 ute så blåser den bare kaldluft.

På langturer så kan det plutselig komme litt vanndamp ut fra grillen og det lukter litt svidd inne i bilen.

Det kommet mye grå røyk ut fra eksos selv om motor er varm (vanndamp?) Men det skjer bare når det er mindre enn -10. Men dette kan vel være normalt

Jeg fant en kvitering inne i hanskerommet fra en av de tidligere eierne hvor det var forsøkt å fikse problemet men de fant ingen feil.

Jeg prøvde å levere bilen selv på et autorisert mercedes verksted men de klarte heller ikke å finne noen feil. De sa at alle spjeldene fungerte som de skulle og de hadde tatt diagnose uten noe hell.

Jeg har ingen anelse hva jeg skal gjøre da det virker som ingen verksteder klarer og finne feilen.

Håper noen har vært borti samme feil som meg og kan hjelpe meg.

Posted

Har vært borti at beholderen med antikorrosjonsmiddel har gått hull på. Denne ligger i ekspansjonstanken. Dette ligner kulene i "antifuktstoffet" i verktøysett og lignende. Hvis denne går hull på vil de små kulene tette blant annet varmeapparatventilen. Kjølesystemet må da skylles 2-3 ganger for å få ut alt. Så kan være greit å sjekke om denne beholderen er hel i første omgang.