Larsen211 Posted December 27, 2017 Posted December 27, 2017 Hei, noen her inne som har byttet simring på differensial ut mot akslingene på s211? Mye jobb? og hvor kjøpte dere i så fall delene? Quote
Jana Posted December 30, 2017 Posted December 30, 2017 Hei, det er litt jobb å komme til, men selve bytte av tetningene er en grei sak. Jeg hadde bare ett bilde som jeg fant fra da en bakdiff ble overhalt, men jeg fant dette på nettet, og denne karen tok ut diffen på samme måte som jeg gjorde. https://mbworld.org/forums/w211-amg/225767-diy-quaife-install.html Det er nesten mulig å få ut bakdiffen uten å løsne bjelken den sitter med det bakre feste, men det blir for trangt. Må legge til at man må ikke ta bakdiffen ut, men da må demontering av drivaksel gjøres for begge sider. Hva man finner enklest. Tetningene kan du kjøpe original til din bil, de koster ikke allverden. Lykke til!Bakdiff_demont..pdf Quote
GJB Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Hei, noen her inne som har byttet simring på differensial ut mot akslingene på s211? Mye jobb? og hvor kjøpte dere i så fall delene? Om det ikke er en veldig stor lekkasje kan du jo forsøke Omega 917, det tettet oljesvetting fra min diff ganske umiddelbart. Et fantastisk produkt! Quote
Recommended Posts