Jana Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 Legger ut litt praktisk info om modifikasjonen. Jeg valgte denne løsningen for min 211T-07 da fjernkontrollen(som er håpløst kostbar og erstatte) sluttet å virke. En liten times jobb og vips så er webasto styrt fra mobilen. Anbefales. Jeg plukket sammen utstyret jeg trengte på ebay og landet rundt 2500,- etter budrunde. Regner med at man må legge på en tusing hvis man skal kjøpe det her på berget. Håper det kan være til nytte.Modifikasjon_av_eksisterende_Webasto_T90_styring_til_app_styring_via_Thermo_Call_TC3.pdf Quote
Marevan Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 Kult. Den lagrer jeg har ikke webasto enda men. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Jana Posted December 20, 2017 Author Posted December 20, 2017 @Marevan, da trenger du kanskje denne?:mercedesbenz_eclass_br_211.pdf Quote
Marevan Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 @Marevan, da trenger du kanskje denne?: Whoha a! Tusen takk! Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
AassBayer Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Dette er et prosjekt jeg grubler på om dagen også. Disse fjernkontrollene er store og klumpete og ha med seg og har dårlig rekkevidde. Virket jo utrolig lett dette her. Gir denne løsningen et startsignal på samme måte som fjernkontrollen og knappen i dashbordet? Jeg mener, kupevifte og sirkulasjonspumpe må jo også starte. Noen som har gjort tilsvarende modifikasjon med Defa? Vurderer å kombinere med vedlikeholdslader og Defa Finder. Noen tanker/ideer? Quote
Simen Arntsen Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Det er nok litt annleis opplegg på Vitoen. Den har Eberspächer, ikkje st det gjer så stor forskjell, ei standard Eberspächer-styring vil ikkje fungere uansett. Styringa er integrert i bilen og elektronikken i brenneren er ikkje lik ein standard eber. Kommunikasjon med bilen går over buss. Usikker på om det går an å hacke seg inn på den.. Quote
AassBayer Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 Da er vel denne letteste vei til mål kanskje.. https://www.danhag.de/en/app-control/mercedes/vito/164/mercedes-vito-w447-app-control-for-parking-heater?number=6263-132-GPS Quote
AassBayer Posted November 11, 2023 Posted November 11, 2023 Ref siste posting. Danhag enheten fungerer utmerket på B-klassen. Veldig enkel installasjon. Litt verre på konfigurasjon, men det gikk igjennom etter å ha lest prosessen og info på sidene 3-4 ganger. Morro å kunne styre den med SMS (og/eller app) og slippe disse elendige fjernkontrollene som kun virker med fri sikt fra 100m avstand. 2 Quote
Jana Posted November 12, 2023 Author Posted November 12, 2023 Ref siste posting. Danhag enheten fungerer utmerket på B-klassen. Veldig enkel installasjon. Litt verre på konfigurasjon, men det gikk igjennom etter å ha lest prosessen og info på sidene 3-4 ganger. Morro å kunne styre den med SMS (og/eller app) og slippe disse elendige fjernkontrollene som kun virker med fri sikt fra 100m avstand. Jepp, trikset er å kommunisere med f.eks mottaker for fjernkontroll. Mottaker sender startsignal til brenner som er i kontakt med HVAC styring via can bus. Eller gi kommando direkte til HVAC som via can bus starter brenner.Slik jeg ser det har man begge mulighetene med Danhag.Der den ble montert, hadde bilen Eber?Sent fra min SM-G960F via Tapatalk Quote
AassBayer Posted November 17, 2023 Posted November 17, 2023 Update: Har fått montert i Vito og den fungerte like lett. Banna og sverta litt da den ikke fungerte med en gang, men den måtte visst konfigureres med E-bus 4 og da spilte den også. On 11/12/2023 at 9:03 AM, Jana said: Jepp, trikset er å kommunisere med f.eks mottaker for fjernkontroll. Mottaker sender startsignal til brenner som er i kontakt med HVAC styring via can bus. Eller gi kommando direkte til HVAC som via can bus starter brenner. Slik jeg ser det har man begge mulighetene med Danhag. Ja, så enkelt var det i mitt hode også... Var ikke så lett å finne svaret på "hvordan"... Da ble det mye can bus, W-bus, E-bus diskusjoner. Sjekket med flere elektrodiesel firmaer, Defa eksperter etc, men her var det ingen som hadde noe godt svar når det var originalmontert... Da ble Danhag løsningen fristende. W-bus skal vel være Webasto sin egen bus protokoll/bus løsning. Kan det være så "enkelt" at E-bus da er Eberspacher sin egen bus? On 11/12/2023 at 9:03 AM, Jana said: Der den ble montert, hadde bilen Eber? Vel, jeg har ikke fått inspisert brennerne enda, men det sies at det skal være Eber i Vito og Weber i B klassen (personbiler). Sannhetsgehalten i det skal jeg ikke ha sagt noe om. Det jeg kan si er at Danhag enheten som skulle i Vito kom merket med "E-BUS" og enheten til B klassen var merket med "W-BUS". Quote
utlending Posted November 18, 2023 Posted November 18, 2023 Jeg akkurat montert appstyring til original Webasto på W219 (med Y-kabel). Når jeg koblet W-bus ledningen fra Thermocall TC4 til Telestart T90, da fungert ikke. Fant fram at må bruke analog utgang fra Thermocall. Quote
Recommended Posts