Jump to content

W211, E200K 2004 - batterifeil ??

Recommended Posts

Posted

Har nylig skiftet dynamo og startbatteri. Før dette fikk jeg ved oppstart  rødt dashbord med batterisymbol. Når bilen ble stoppet og så startet etter en liten stund var alt OK. Nytt batteri innsatt i går, og ved oppstart nå på morgenparten kom samme feil. Noen som har vært borti slikt tilfelle?

Posted

Fikk kjørt full diagnose i dag - og fikk opp flere sider feilmelding. Gjennomgående anmerkning er lav spenning, og det er vel lillebatteriet som styrer det meste og således er "skyldig". Har bestillt nytt - vil legge inn resultatet her :)

Posted

Lillebatteriet er også skiftet, og alt funker som normalt. God jul !

Godt det løste seg, men dumt det ble byttet så mange deler først. Hvis du tok vare på dem, så har du i hvert fall i reserve :-)

Posted

Jeg hadde trøbbel med batteriene denne uken, og når jeg da hadde en tungstartet bil grunnet dysefeil, fikk jeg en hel masse røde feilmeldinger som gikk på bremsesystem. Litt skremmende rett etter jul når en SBS feil koster ganske mye.... Men alt løste seg når jeg fikk ladet begge batteriene og startet bilen :)