JohnP Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 Har nylig skiftet dynamo og startbatteri. Før dette fikk jeg ved oppstart rødt dashbord med batterisymbol. Når bilen ble stoppet og så startet etter en liten stund var alt OK. Nytt batteri innsatt i går, og ved oppstart nå på morgenparten kom samme feil. Noen som har vært borti slikt tilfelle? Quote
Tor Anton Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 Kan det være det lille batteriet kansje? Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
JohnP Posted December 21, 2017 Author Posted December 21, 2017 Fikk kjørt full diagnose i dag - og fikk opp flere sider feilmelding. Gjennomgående anmerkning er lav spenning, og det er vel lillebatteriet som styrer det meste og således er "skyldig". Har bestillt nytt - vil legge inn resultatet her Quote
JohnP Posted December 23, 2017 Author Posted December 23, 2017 Lillebatteriet er også skiftet, og alt funker som normalt. God jul ! Quote
FrodeS Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Lillebatteriet er også skiftet, og alt funker som normalt. God jul ! Godt det løste seg, men dumt det ble byttet så mange deler først. Hvis du tok vare på dem, så har du i hvert fall i reserve Quote
magn(e)um Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Jeg hadde trøbbel med batteriene denne uken, og når jeg da hadde en tungstartet bil grunnet dysefeil, fikk jeg en hel masse røde feilmeldinger som gikk på bremsesystem. Litt skremmende rett etter jul når en SBS feil koster ganske mye.... Men alt løste seg når jeg fikk ladet begge batteriene og startet bilen Quote
Recommended Posts