Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen her inne som er innkjøpsansvarlig i et begravelsesbyrå? At GL/GLS brukes som likbil er vel ikke noe nytt, men det må være en entusiast som går og venter på ny firmabil i disse dager:

Mercedes-GLS-AMG-lijkwagen-07.jpg

Mercedes-GLS-AMG-lijkwagen-08.jpg

Bildene viser en AMG GLS63 AMG ombygget til likbil(!) for en norsk kunde av et firma i Nederland. Jeg visste ikke at det var om å gjøre å komme frem til endestasjonen raskest mulig i denne bransjen, men det er tydeligvis et marked for det...

Link til bildegalleri av AMG GLS63 likbil.

Posted

Og om tre år er det bare å ta ut lik-sakene, sette inn setene igjen og selge bilen til seg selv privat. Likbil er fritatt for engangsavgift, så det inviterer jo til slike påfunn. ;)

Posted

Så vidt jeg vet, kan hvem som helst starte et begravelsesbyrå og kjøpe sånn bil. Om du etter noen år, finner ut at ingen ringte, og bilen er ubrukt, så er det ingen lov mot å drive dårlig.

Posted

Så vidt jeg vet, kan hvem som helst starte et begravelsesbyrå og kjøpe sånn bil. Om du etter noen år, finner ut at ingen ringte, og bilen er ubrukt, så er det ingen lov mot å drive dårlig.

MÅ man drive begravelsesbyrå for å kjøpe likbil  :-P

Posted

MÅ man drive begravelsesbyrå for å kjøpe likbil  :-P

Hvis man skal få fradrag for avgifter MÅ man nok det. Men det er nok ingenting i veien for å kjøpe og bruke en likbil.

For øvrig et interessant innspill fra Tommer'n :lol: