Sven Håkon Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Er det noen her inne som er innkjøpsansvarlig i et begravelsesbyrå? At GL/GLS brukes som likbil er vel ikke noe nytt, men det må være en entusiast som går og venter på ny firmabil i disse dager: Bildene viser en AMG GLS63 AMG ombygget til likbil(!) for en norsk kunde av et firma i Nederland. Jeg visste ikke at det var om å gjøre å komme frem til endestasjonen raskest mulig i denne bransjen, men det er tydeligvis et marked for det... Link til bildegalleri av AMG GLS63 likbil. Quote
Thomas Madsen Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Sikkert en som bruker firmabilen mye privat Quote
KennethJ Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Jeg mener å ha sett flere GL63 AMG som likbil i Norge.. Quote
E_S Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Og om tre år er det bare å ta ut lik-sakene, sette inn setene igjen og selge bilen til seg selv privat. Likbil er fritatt for engangsavgift, så det inviterer jo til slike påfunn. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Tenk på alle som vil gå igjen i den bilen, herregud. Om sjåføren kjører "uaktsomt" så kan dem jo ta hevn i senere tid! Å fysj...... Quote
CHARLIE Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Slik kunne jeg tenke meg å blitt fraktet til siste stoppested... Quote
tommern57 Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Så vidt jeg vet, kan hvem som helst starte et begravelsesbyrå og kjøpe sånn bil. Om du etter noen år, finner ut at ingen ringte, og bilen er ubrukt, så er det ingen lov mot å drive dårlig. Quote
Thomas Madsen Posted December 19, 2017 Posted December 19, 2017 Så vidt jeg vet, kan hvem som helst starte et begravelsesbyrå og kjøpe sånn bil. Om du etter noen år, finner ut at ingen ringte, og bilen er ubrukt, så er det ingen lov mot å drive dårlig. MÅ man drive begravelsesbyrå for å kjøpe likbil Quote
CHARLIE Posted December 19, 2017 Posted December 19, 2017 Så vidt jeg vet, kan hvem som helst starte et begravelsesbyrå og kjøpe sånn bil. Om du etter noen år, finner ut at ingen ringte, og bilen er ubrukt, så er det ingen lov mot å drive dårlig. MÅ man drive begravelsesbyrå for å kjøpe likbil Hvis man skal få fradrag for avgifter MÅ man nok det. Men det er nok ingenting i veien for å kjøpe og bruke en likbil. For øvrig et interessant innspill fra Tommer'n Quote
Tonny S212 Posted December 19, 2017 Posted December 19, 2017 Den skal sikkert til Stryn - Norfjord, der er det en enthusiast - begravelsesbyrå, har kjøpe en bil derfra :lol: Quote
Recommended Posts