Stjerneglimt Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 Har en w211 2007 modell hvor speilet på passasjersiden folder seg ut hver gang bilen startes. Speiler går ikke tilbake, så etter et par turer peker det nesten rett frem (det stopper med andre ord ikke der det skal). Jeg må ta det tilbake med håndmakt hver gang og forsøke å beregne hvor langt jeg må klappe det inn for at det skal folde seg ut riktig neste gang. Begynner å bli lei av denne feilen og tenkte kanskje det enkleste vil være å koble ut speilmotoren hvis det er mulig. Er det noen som har noen forslag til løsning? Fortsatt over 12 000 til neste servicebesøk, så jeg tenkte jeg skulle fikse det selv... Quote
Sven Håkon Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 Tipper du har samme problem som Eivind har beskrevet reparasjon av her: http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=69862.msg418194#msg418194 Du kan forøvrig gå inn i menyen i instrumenthuset og slå av automatisk inn-/utfelling av speilene til du eventuelt får fikset det - du finner det under CONVENIENCE så vidt jeg husker. Quote
Stjerneglimt Posted December 15, 2017 Author Posted December 15, 2017 Takk for link til veldig relevant tråd Jeg skal studere den før jeg setter i gang. Jeg har skrudd av innfelling av speilene, men allikevel lever det ene speilet sitt eget liv Quote
Stjerneglimt Posted December 16, 2017 Author Posted December 16, 2017 Ser at det kan være litt i grenseland for hva jeg klarer uten å skaffe en masse verktøy... er det en enkel måte å koble ut motoren som kjører speilene ut og inn uten at jeg får feilmeldinger? Quote
Sven Håkon Posted December 16, 2017 Posted December 16, 2017 Hvis du tar av plastdekselet fremst på dørpanelet ("flatt" panel i høyde med øvre dørhengsel som skjules av dashbordet i lukket tilstand), kan du plugge ut speilet fra styreenheten for dørfunksjoner slik at det ikke vil felles ut/inn mer. Det er antakelig to ledningsbunter/plugger, og så vidt jeg husker trenger du bare å plugge ut den ene. Det kan være litt kronglete å finne ut av, så du kan eventuelt ta av dørpanelet i stedet - det finnes mange gode beskrivelser av dette på nett, så jeg legger bare ut en tilfeldig video her: Slik ser kontrollenheten som speilet er plugget inn i ut. Det er den sorte og hvite pluggen øverst til høyre som går til speilet, den røde pilen har ingenting med dette å gjøre: Quote
Stjerneglimt Posted December 16, 2017 Author Posted December 16, 2017 Tusen takk for hjelpen! Fantastisk å få så rask hjelp fra kunnskapsrike folk! Da blir det en liten runde i bilen i morgen, rapport følger... Quote
FrodeS Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Tusen takk for hjelpen! Fantastisk å få så rask hjelp fra kunnskapsrike folk! Da blir det en liten runde i bilen i morgen, rapport følger... Hvordan gikk det? Quote
Recommended Posts