Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter flere år med mercedestørke er det igjen stjernebil i gården. En av 'unnskyldningene' for å handle er at eldstemann straks er 17, og skal lære seg å kjøre bil. Hordan gjør man det best? Jo - i en bakhjulstrekker med manuell girkasse :-) Dette blir altså et fellesprosjet mellom meg og eldstemann. Enn så lenge er hans plan å bli bilmekaniker. Han går det som i dag tilsvarer gamle dagers maskin og mekk på videregående og er utplassert en dag i uka på vår lokale BOS - Motor Trade :-) Der stortrives han :-) I tillegg til å lære å kjøre bil skal han altså lære å skru på bil.

Foreløpig har vi bare kost oss med bilen og øvelseskjørt litt. Bilen har gått bare 106000 - den har fulgt alle servicer og er i rimelig grei stand. Litt slitt i lakken, og felgene er ikke perfekte - vi får se hva vi gjør med det etter hvert. Den har vel ikke spesielt mye ekstrautstyr, Sport Edition, og xenonlys er vel kanskje de eneste kryssene første eier satt.

Vi har vel ikke så veldig store planer for bilen, men siden den skal gå som både hattkaillbil og ungdomsbil må vi få inn litt stereo. Hvem hva hvor er ikke bestemt, annet enn at hovedenheten blir byttet med en androidspiller spesialtilpasset bilen. Det havner også helt sikkert en sub bak i bilen et sted, og så må vi gjøre noe med i alle fall diskantene der framme.

y4mreeq0I7Tz_LNTBakBFYOtG-XXFN1bsmZrOKI0dmbEnMRRElGf76YJk90GmSCh83TJaZWN201CX8CXQWAnJXWSofM_vBfZXmiqorRvR9LSVW647mtG7THNpMpELBigxD87BcewBpU09GtUn9HLa0oZwaree0si2G_R09bLbsIcCECrgZH-VlsRPcYnzk2oIlCaThHemQDcEHtPNqKYHaKhw?width=4032&height=3024&cropmode=none

Posted

Jeg er litt sær så jeg syns disse er ganske kule. Selv om jeg ikke forstår hvorfor disse eller bmw compact ble laget.

De har samme hjulbasen som en vanlig sedan. Og under er de vel egentli en 202 isteden for 203 som fronten tilsier.

Disse med 230K motor er drømme vinterbil

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

Posted
Enn så lenge er hans plan å bli bilmekaniker. Han går det som i dag tilsvarer gamle dagers maskin og mekk på videregående og er utplassert en dag i uka på vår lokale BOS - Motor Trade :-) Der stortrives han :-) I tillegg til å lære å kjøre bil skal han altså lære å skru på bil.

Snakk om å sikre seg til gamle dager...  :lol: :lol: :lol:

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Enn så lenge er hans plan å bli bilmekaniker. Han går det som i dag tilsvarer gamle dagers maskin og mekk på videregående og er utplassert en dag i uka på vår lokale BOS - Motor Trade :-) Der stortrives han :-) I tillegg til å lære å kjøre bil skal han altså lære å skru på bil.

Snakk om å sikre seg til gamle dager... 

Med vennlig hilsen, Olaf

Som man reder ligger man, er det noe som heter. Du kan nok si at jeg prøver å berede grunnen godt, ja

Men - det er langt fram for gutten enda. Mye som skal klaffe i løpet av noen år framover, men tror han har startet bra

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk