Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo!

 

Vet dere hva som er galt? Har googlet litt, og lurer på om det kan være en sensor til radiatorvifta? Har forstått det slik at den har en elektrimagnetisk vifte. Må hele sullamitten byttes, evt. måter å sjekke hva som er galt? Vifta er tung å spinne når motor er avslått.

 

Se video:

 

Tusen takk for respons!

 

 

Posted

Om du mistenker det er viften som går for fort, så kan det være den ¨koblingen¨ viften henger på. husker ikke navnet i farten, men funker som en clutch som ¨kobler¨ mer å mer ihop når det blir varmt, for at viften skal ha turtall nok for å kjøle ned.

 

disse blir dårlige når de blir gammle.

Posted

Om du mistenker det er viften som går for fort, så kan det være den ¨koblingen¨ viften henger på. husker ikke navnet i farten, men funker som en clutch som ¨kobler¨ mer å mer ihop når det blir varmt, for at viften skal ha turtall nok for å kjøle ned.

 

disse blir dårlige når de blir gammle.

Du tenker på viskosekobling som er på de store motorene. Trådstarter høres ut for at har elektromagnetisk kobling som er på 4 (og kanskje 5?) sylindrede.

 

Om det er denne koblinga på 250 så høres det ut for at den er defekt da den må ha strøm for å koble til. Når bilen er avslått skal det ikke være strøm dit.

Er det viskosekobling så gjelder det samme, defekt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...