Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter at eg sa i frå at den 5 år gamle ford transiten trengte understell behandling så var beskjeden at det var berre å bestille inn og planlegge jobben.

Så etter å ha bestilt fluid film nas og gel.

Og sidan eg hadde utstyr og jobben hadde god kompressor. var det berre å spyle rein på fredag og tørke inne til søndag.

Så i dag var det jobb på meg og her er litt før og etter bilder. og litt amatør film.

slitte hjulbuer. til tider snart og var igjennom lakken.

men under var det kommet rust som hadde levd litt i tipper 2 år.

_C105208.thumb.JPG.9624267e63c01f999fcb268035c9f26d.JPG

_C105210.thumb.JPG.9a264f9ea8e71fe2ac07baca647907a2.JPG

_C105218.thumb.JPG.8e8327e4237f32a65f5568f35b82b163.JPG

Posted

Etter at eg sa i frå at den 5 år gamle ford transiten trengte understell behandling så var beskjeden at det var berre å bestille inn og planlegge jobben.

Så etter å ha bestilt fluid film nas og gel.

Og sidan eg hadde utstyr og jobben hadde god kompressor. var det berre å spyle rein på fredag og tørke inne til søndag.

Så i dag var det jobb på meg og her er litt før og etter bilder. og litt amatør film.

slitte hjulbuer. til tider snart og var igjennom lakken.

men under var det kommet rust som hadde levd litt i tipper 2 år.

Flott utført jobb, gøy og se  :)

Det som blir interessant er hvordan ser det ut om 1 år, hvor god er egentlig behandlingen med Fluid Film (lanolinolje)??..

Nå får jeg selv SMS varsling om 2 år på etterbehandling, bilen min så også veldig fin ut fra før av da..

Men på din (Hans Kåre) ser det ut som det var litt angrep, så veldig interessant og se om 1 år om beskyttelsen er god nok, Fluid Film skal jo også binde opp og hindre spredning...  :)

Posted

Har erfaring med behandling av gammel bil med rust med Fluid Film, og min erfaring er at enhver rustutvikling stort sett stopper opp, eller går så sakte at det ikke er noe mer å bekymre seg for.