Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har i helga fått problemer med låsesystemet på min gl..

Det hele startet med at fløyta hang seg opp så når vi vrei om nøkkelen så tuta bilen heletiden.. så kobla vi ut fløyta for den ga seg ikke.

Nøkklene er det ingen problem å bruke med tanke på å få start på bilen.. men fredagskvelden fikk vi låst bilen og lørdagsmorgen var det absolutt ingen reaksjon.. alle nøklene fungerer men ingen respons på låse opp og igjen.. etter bilbergeren brøt opp bilen og konstanterte at det var mer en nok strøm og at de innvendige knappene for låsing av dører fungerte så kjørte vi på mercedes.. tok ett raskt feilsøk men de fikk ingen indikasjoner eller meldinger på noe.. så hva gjør vi da? Når ikke mercedes finner ut av det heller eller har noen tips.. annet en at det kunne være en styreenhet t 15000,-

Posted

Det står et lite backupbatteri under førerstolen. Jeg har byttet dette. Det begynte med at alarmen begynte å hyle i tide og utide og det kom noen rare lyder av og til.

Det viste seg å være kortslutning i selve hornet. Byttet hornet. Fremdeles merkelig oppførsel. Ingen feilmelding hos BOS.

En av mekanikerene sjekket da batteri under setet, og det var fullstendig kaputt. Bytta det også og etter det har den vært fin.

Batteri sitter vanskelig til under der, og nytt kostet 1500,- mener jeg.

Kan jo være verdt å sjekke før man går på dyrere ting...

Posted

Man trenger ikke å bryte opp GL for å komme seg inn så lenge man har nøkkel. Du bruker bare den "metall" nøkkeln som sitter i infrarød nøkkelen din for å låse opp bilen med. Når du setter den inn og låser opp så skjer det ingenting, men holder du den i opplåst posisjon og napper i dørhåndtaket fort så låser den seg opp.

Jeg kom til strømtom bil for ikke lenge siden å har vært plaget med det (ML) og fant ut at det var bakre sam som var årsaken pga fukt inne i den. Da måtte jeg låse den opp for å få strøm på den igjen å da var det en kompis som googlet dette trikset for å få åpnet den.

Angående det lille batteriet så har biltema batteri som matcher størrelse og ah på det lille. Da slipper du unna med 100kr istedet for 1500.-, jeg måtte bytte dette selv kort tid etter jeg kjøpte bilen i år.

Posted

Problemet og grunnen til å måtte bryte opp var tidligere eier som ikke hadde filt ny nøkkel og den eksisterende ikke passet.. så vi sto der med 2 nøkler som ikke passet bilen. Men alle andre funksjoner i bilen fungerer, nøkklene fungerer så d må vell eksistere en mottaker en plass? Batteri skal sjekkes:)

Posted

Batteriet under passasjer setet er hovedbatteriet på bilen og er iorden, har ikke problemer med hverken lys eller start så det kan ikke være noe feil her heller uten at det merkes:) Men vi har ikke noe batteri i bagasjerom som det står på diverse forum og bilder på nett at GL skal ha.. mulig det er andre modeller..? Vi har sjekket alle sikringer, vi har sjekket alt av kabling og enheter i dashbordet, det lille batteriet dere snakker om under førerstolen, hvor er det? er det på alle biler? må jeg skjære ut stoffet i dørken for å finne det? vi kan ikke se noe i denne bilen.. håpløst å ha en bil uten mulighet for å kunne låse den..

Posted

Batteriet under passasjer setet er hovedbatteriet på bilen og er iorden, har ikke problemer med hverken lys eller start så det kan ikke være noe feil her heller uten at det merkes:) Men vi har ikke noe batteri i bagasjerom som det står på diverse forum og bilder på nett at GL skal ha.. mulig det er andre modeller..? Vi har sjekket alle sikringer, vi har sjekket alt av kabling og enheter i dashbordet, det lille batteriet dere snakker om under førerstolen, hvor er det? er det på alle biler? må jeg skjære ut stoffet i dørken for å finne det? vi kan ikke se noe i denne bilen.. håpløst å ha en bil uten mulighet for å kunne låse den..

Det lille batteriet står på siden av det store batteriet, for å få ut det lille så må det store ut. Men du skal klare å se det nedi der, det står på høyre side av hoved batteriet om du sitter i baksetet å ser framover.

• 3 weeks later...
Posted

Sent svar fra meg, men nå viser det seg at tidligere eier hadde problemer med ett batteri og det hadde lekket batterisyre ned i en boks under setet der.. noen som vet hva det er til? regner med det ikke er håp i å fikse den siden det er snakk om batterisyre.. og at ting har fungert til nå men plutselig slutter å fungere, har også fått problemer med giringen, men skjer kun av og til, den girer ikke opp lenger en 3 gir, men om vi starter og stopper den så er alt iorden..

Posted

Dersom du kommer til nedi der batterisyra er, kan du gå i butikken i morra og kjøpe bakepulver. Rør det ut i vann, og vask med det. Det stopper batterisyras herjinger.

Posted

dette har skjedd før vi kjøpte bilen så har nok dessverre gjort skade..de har byttet batteri og etter det vi kan finne ut er det ca 1år siden det ble byttet.. vet du hvilken enhet som ligger der nede under passasjersetet? om den faktisk styrer låsesystemet hadde det vært greit å vite og fått tak i en ny enhet:)

• 2 weeks later...
Posted

Heldigvis har vi en super selger som ordner opp det meste og har tatt på seg å ta kostnaden for en ny sam modul!:)

har time neste uke så krysser fingrene for at alt er iorden da!:)