diy Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Nå turde jeg ikke kjøre lenger og nullstilte telleverket, det stod på 533231 aktiveringer ved kilometerstand 189081. Som i gjennomsnitt blir 2.8 aktiveringer/km. I kortere perioder har jeg målt mellom 1 og 5. Interessant å høre andres data. Og om noen, med sikkerhet, vet hva som er grensen? På nettet står det fra 300k, noe som altså definitivt er feil, opp til det Malerbakken oppga, 7mill. Noe som også må være feil, det tilsvarer jo 2.5 mill. kilometer basert på mitt gjennomsnitt. Quote
Classic Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Jeg har kjørt 323 000 km på min SBC-enhet, og har enda ikke fått noen indikasjon på at den må skiftes. Quote
Rudi Posted December 19, 2017 Posted December 19, 2017 Nå turde jeg ikke kjøre lenger og nullstilte telleverket, det stod på 533231 aktiveringer ved kilometerstand 189081. Som i gjennomsnitt blir 2.8 aktiveringer/km. I kortere perioder har jeg målt mellom 1 og 5. Interessant å høre andres data. Og om noen, med sikkerhet, vet hva som er grensen? På nettet står det fra 300k, noe som altså definitivt er feil, opp til det Malerbakken oppga, 7mill. Noe som også må være feil, det tilsvarer jo 2.5 mill. kilometer basert på mitt gjennomsnitt. Nå er det også stor forskjell på antall brems, og antall ganger pumpa går. OG, omdu nullstiller telleren, føler du bilen din blir tryggere av den grunn? Det er en grunn til at pumpa skal byttes etter X antall aktiveringer, og det er en grunn til at det er satt max til såpass lenge før det begynner bli risiko for at det skjer ting... Quote
FrodeS Posted December 21, 2017 Posted December 21, 2017 Nå turde jeg ikke kjøre lenger og nullstilte telleverket Kan du forklare denne? Skjønte ikke helt. Vår hadde feilmelding da vi kjøpte den ved 148.000 km. Vet ikke hva den står på nå. Quote
magn(e)um Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Er det mulig å finne antall aktiveringer uten STAR? Quote
Rudi Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Antall aktiveringer av både pumpe og pedal kan såklart avleses med Star Quote
diy Posted December 28, 2017 Author Posted December 28, 2017 Er det mulig å finne antall aktiveringer uten STAR? Å bare lese av tallet har jo begrenset verdi så lenge ingen tilsynelatende vet hvor grensen for aktiveringer går, på nettet skrives det fra 200k til millioner. Men de firmaer jeg har sett som utfører reset mot betaling påstår at grensen er 300k, som som definitivt er feil ut fra min erfaring. Norsk firma som gjorde dette, de skriver også 300k. Ser ikke ut til å være i business lenger... Det er mange kinesere som selger "reset tool" på Ebay. Beskrivelsen av hva den gjør er mildt sagt kryptisk, men jeg har forstått at den kan redusere telleren tilsvarende det som er avmerket på knappene. 100% er til 0 aktiveringer. Quote
Rudi Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 Leste nok litt fort... hehe. Antall aktiveringer som er grensen er ikke ett spesifikt tall men bestemmes av variabler. F.eks om bremsevæskeservice er utført riktig. Quote
Flexxy Posted December 30, 2017 Posted December 30, 2017 Gratulerer til meg Kjøpt i Juni. Kjørt 18000 km ca hittil. Skiftet br væske i oktober. Ik’ no tull hittil. 390,000 km nå. Quote
diy Posted December 31, 2017 Author Posted December 31, 2017 "Ikke noe tull", men beskjed om at SBC må byttes, den skjønte jeg ikke...? Quote
Flexxy Posted December 31, 2017 Posted December 31, 2017 "Ikke noe tull", men beskjed om at SBC må byttes, den skjønte jeg ikke...? Har ikke Star, mekaniker som eier den er på ferie. Tror ikke Autologic klarer å gå dypt nok i MB universet og telle antall SBC aktiveringer, men bare gir klar beskjed - BYTT - Nok aktiveringer haha. Quote
diy Posted December 31, 2017 Author Posted December 31, 2017 Ok, da må den ha sine egne regler. Får du "original" aktiveringsfeil ser det ikke pent ut. Ville definitivt vurdert reset før neste langtur... Quote
Recommended Posts