RuneT Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Sitter på et eksemplar selv. En av de første i Norge importert via BOS. Da heter det vel "solgt ny i Norge". Beskjeden km (160kkm), flott bil og masse utstyr og 7 seter. Dieselpurke av rang. Mørk blå med creme skinn. Naf-test bestått og vel så det i februar 2017. Stor, tung, solid osv. Skulle vel erstatte G-wagen i markedet, men G var allerede blitt et must have for mange, og gikk aldri ut av produksjon. Min bil kostet 1,3 mill som 2007-mod reg i nov 2006. En 320cdi med noe fancy som for eksempel adaptiv cruisecontrol og det meste annet. I dag kan jeg kanskje håpe på 350kkr for den. En godt sliten med 100-200kkm mer går for 250kkr og de blir solgt. De koster sikkert 400kkkr før de virker som det skal hvis de i det hele tatt får dem til å virke som forventet. Jeg kjøpte ny suv og tenkte selge denne som jeg har, men jeg tenker også at disse må stige i verdi nå. Jeg passer på min, den ser bra ut, og pr i dag fines det ingen brukbare miljøsuver i denne størrelse. Dette er en tanks i forhold til en for eksempel Volvo XC90 som selv som 2018 modell på veldig mange måter ikke når GL-n min til knærne. Jeg har en sånn også i T8-versjon. Så hvor går veien med synet på en GL? Jeg har ikke lyst å selge den, men trenger den heller ikke da jeg totalt har 5 biler. Men jeg vil heller ikke dumpe den. Noe sånt får man aldri kjøpt igjen, så jeg tenker kanskje den blir som en ny G mtp verdi? Hva tror dere? Vi vet alle at vi sitter på gull (bilene våre da), men som oftest går de som gråstein når vi selger... Quote
ALiland Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Tror kanskje du er litt for dyr? Jeg ser denne https://www.finn.no/103811526 Gratis å hive inn bakseter nå og med store dieselen. Også er det forhandler så da oppleves det som litt tryggere. At den kommer til å bli verd mer enn 350k tviler jeg på. Det skjer nok ikke de neste 30 årene. G har jo litt andre ting som hjelper til med prisen. Har du en 240D og kjøper støtfangere og en grill og lakker den svart så er den jo lik en 2017 modell for Kari Nordmann. Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk Quote
E_S Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Ærlig sagt: Jeg tror nok ikke GL har det minste potensiale for verdistigning på maaaaaaange år ennå. Det er mange år igjen med verdinedgang før det på et tidspunkt vil snu, men da snakker vi at bilene er minst 20 år gamle. Til det er det rett og slett en for ordinær bil. Den relativt dårlige kvaliteten på bilene bygget i USA (ML, GL, R) og de astronomiske vedlikeholds- og reparasjonskostnadene taler heller ikke til dens fordel. Har du lyst på å beholde den som en kosebil høres det helt flott ut, ellers må man bare akseptere at bil i de fleste tilfeller er et tapsprosjekt, og GL er ikke noe unntak. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Høres bedrøvelig ut! Tenk positivt, bytt den inn i en bil som selger bedre, eller behold den, å selg en av de andre Quote
RuneT Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 Takker for innspill. Kaldt vann i dusjen hjelper litt på hjernen, og det er klart som det er sagt her at man trolig må vente mange år til før verdifallet kan snu på fint holdte eksemplarer. Det spiller også inn at folk flest velger nye biler da de ikke engang er i stand til å bytte dekk selv lenger. Litt kompliserte eldre biler får da dobbeltjuling i markedet og dieselangsten har ikke gjort det bedre. Jeg har nok biler, så bør uansett selge denne og en til. Man trenger vel bare litt tid til å venne seg til tanken at den gamle purka ikke er så attraktiv for andre enn meg selv for den prisen jeg selv ser for meg. Er svært få biler jeg har solgt billigere enn jeg har kjøpt dem for, men så har jeg heller ikke hatt en bil så lenge som denne. Jeg får vaske purka og sørge for at den fremstår mer attraktiv enn purkene som mattilsynet tok bilder av denne uka https://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyr/urovekkende-tilstander-oppdaget-hos-griseboender-i-rogaland/a/24202255/ Quote
Tor Anton Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Tror det var broom som skrev om at prisen på akkurat gl falt dramatisk. Så er det en bil du er skikkelig fornøyd med å den er bra så er det vel bare å understellsbehandle å vedlikeholde å ha den, eller bare begynne å prøve å selge. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Recommended Posts