Jump to content

Hjelp.Trenger Hydraulikkslange, styring til Mercedes w215

Recommended Posts

Posted

Dette er en pulseringsdemper til ABC, det er tilfeldig at den ser litt slangeaktig ut i utseendet, men det er altså IKKE en hydraulikkslange.

Som jeg skrev tidligere kan du altså ikke bruke en slange, men må ha en pulseringsdemper.

Posted

Hei,

Blir stadig forundret over hvilken nedlatende og nebbete tone enkelt til stadighet bruker når de svarer på  innlegg i dette forumet. Nye besøkende eller nye medlemmer føler seg ikke alltid like velkomne her tror jeg. Jeg synes dette er dårlig stil, men mulig det er slik dere vil ha det her.

Bare ett synspunkt fra ett eks medlem.

Posted

Hei,

Blir stadig forundret over hvilken nedlatende og nebbete tone enkelt til stadighet bruker når de svarer på  innlegg i dette forumet. Nye besøkende eller nye medlemmer føler seg ikke alltid like velkomne her tror jeg. Jeg synes dette er dårlig stil, men mulig det er slik dere vil ha det her.

Bare ett synspunkt fra ett eks medlem.

Du har helt rett, takk for korrigering.

Jeg har nå endret teksten min.

Posted

Nå vet ikke jeg hva Simen skrev opprinnelig her, kanskje skreiv han akkurat det jeg skriver nå, men det er en vesentlig forskjell på en pulseringsdemper og en hydraulikkslange.

Til og med 123-serien har pulseringsdemper på dieselretur. Prøv med en hydralikkslange i stedet på den returen, og du får lyder man slett ikke vil ha i en MB. Lyden vil ikke iallfall ikke følge bassen du har på musikkanlegget i bilen....men gjerne turtallet på motor eller ei pumpe som gir trykket i kretsen.

Mulig Tess også kan lage (de kan hvis de vil). Tess har blitt mer tilbakeholdne siste åra fordi den som bestiller slangen ikke kan gi eller vet kravene til den delen som skal være godkjent for kjøretøyet. Å produsere deler til bil med feil spek kan gi fatale konsekvenser.

En slange med pulsdemping vil fjerne pulsen i det som støtvis kommer gjennom slangen. En hydraulikkslange er bygget for å tåle

trykket og vil faktisk videreføre pulsen. Altså motsatt virkning. Ingen av dem skal lekke, og begge skal tåle trykket, men pulsdemperen er ofte oval og fleksibel på midten (sigarformet) siden den skal ekspandere når pulsen kommer.

Gamle pulsedempere vil ofte bli harde og miste dempingen og fungere da som en hydraulikkslange og dermed høres bilen ut som den har fått en ekstra motorlyd.

Forøvrig må jeg si at året 2017 er det de hårsåres år på nett enten det omtales barn, kvinner, menn, kriminelle eller biler.

Bruken av Paracet og Ibux har økt eksplosivt skjønner jeg, men hadde det hjulpet mot hårsårhet så hadde det gått til himmels.

Her inne er vel ingen spørsmål for dumme, og ingen svar for skarpe så lenge man ikke angriper personen og driver hets. Syns nå jeg da... Men ja, man oppnår ofte mer ved å være hyggelig samtidig som man får sagt det samme.

Posted

På min bil står pulseringsdempar på ventilblokkå, altså i andre enden av slangen. Og slange ser ikke oval ut. Kannsje det et forskjellige typer (delenr fikk jeg fra MB). Min bil er en 1999 mod den første utgaven.