Stb Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Hei, har fått et problem med bilen som jeg ikke helt forstår, og håper på litt hjelp her. Dette er en 2007 facelift E220cdi Den girer når den føler for det, nekter å gire opp til 2.gir iblant, og den gir gass uten at pedalen blir rørt.. Dette kommer og går, som regel uten noen varsellys. Noen ganger kommer abs/esp lys på, da virker den tilsynelatende som den skal etterpå. Lysene forsinner igjen etter en stund og da begynner det igjen. Hadde nesten tilsvarende symptomer for et halvt års tid siden, da var det abs ring venstre bak som var synderen. Mistenker at det nå er høyre bak, men symptomene er mye "hissigere " nå. Sist ga den ikke gass av seg selv, og giringen var ikke påvirket på samme måte, var mer som den ikke reagerte på gasspedalen i et par sekunder før lysene kom på. Har prøvd med icarsoft diagnose, og får feilmelding på absring høyre bak, men kan ikke skjønne at den alene skal gi slik oppførsel. Har tre ganger måttet holde den igjen med bremsen når den akselererer av seg selv, ikke full gass, men som en vanlig akselerasjon ut av et kryss feks. Litt vel spennende når det skjer i tett trafikk.. Noen tips? Lurer på om det er et girkasse problem, i tillegg til abs ringen. Mvh Steinar Quote
Marevan Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Jeg har samme bil som deg og fikk nødmodus og greier for et par uker siden. Feilkoder på tempsensor og egr. Løsningen ble å bytte luftfilter, og så forsvant problemet... Jeg tror du bør få en med Star til å sjekke feil koder og verdier. Det er mye enklere da. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Stb Posted December 5, 2017 Author Posted December 5, 2017 En sjekk med Star hadde nok vært lurt, men har ikke tilgang til det, og besøk på den lokale MB forhandleren er ikke aktuelt. Kjenner til alt for mange eksempler på at de jobber etter prinsippet om å bytte deler til de treffer, og det bli fort dyrt.. Quote
Marevan Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Desverre ofte sånn, men om du skal ha bilen en stund, så sparer du inn en Kina-star relativt kjapt. Bare å høre med de hva de tar for KUN å lese ut feilkoder. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
KjetilP Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Hadde byttet den høyre ABS ringen og sett om feilen ble borte. Og tar du diagnose med Star trenger du ikke bytte deler hos de, men bare ta utskriften av feil meldinger, så fikser alle her på forumet resten for deg Enklere å starte med feilsøk etter en Star diagnose. Quote
KennethJ Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 En dieselbil som gir gass av seg selv ville jeg vært svært skeptisk til å kjøre, det kan være de første symptomene på en runaway. Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 En runaway hadde vært stilig. Husk videokameraet da. Neida, er nok ikke det. Holder en knapp på abs ring. Mye elektronikk som kan tulle seg her før man trenger å tenke på runaway. Quote
KjetilP Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Har du fått sett på bilen og funnet feilen? Håper du deler med oss alle om hva feilen var, for denne var litt spennende. Quote
Martinhe Posted September 10, 2024 Posted September 10, 2024 Heisann, fant du problemet med dette? Jeg har akuratt det samme problemet som deg. å aner ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke. Quote
Recommended Posts