W210-99 Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Hei Hatt bilen på verksted og de mener at tannstang må byttes pga slark. Er det ikke mulig å stramme inn/reparere tannstang? Jeg er også litt skeptisk til om det faktisk er tannstang eller bare hjullager da ulyden kommer bare når jeg kjører på dumper og ved svinging. Når bilen er parkert og jeg svinger med rattet hører jeg ikke noe lyder. Eventuelt hvor mange timers jobb er det å bytte tannstang? Quote
tommern57 Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Jobben er jo litt avhengig av hvilken motor/gear som sitter i bilen. Ikke uvanlig at man får mangellapp på tannstang. Men som regel på 210, er det pga lekkasje har jeg inntrykk av. Ingen justering på tannstang, så vidt jeg vet. Ville kanskje fått en "second opinion" fra et verksted til, før jeg satte igang. Husk det finnes vanlig servo og parameterstyring på dissa, så vær sikker på hva en har, før en handler. I Sverige fåes slike overhalte for ca 5 svenske lapper. I norge ryker du sikkert på en 7-9 lapper f.eks hos meca. På Bos kan du spørre sjøl, men husk å hold i noe fast, så det ikke blir fallskader Quote
Tor Anton Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Jeg har byttet på en E230,å det var ganske enkelt, ihvertfall med bukk. Stalltipset er å ta av"kabeltrommelen" bak rattet eller binde det helt fast. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Recommended Posts