SamenKjell Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 heisann, har satt i gang med nytt prosjekt på min w211, fikk rett og slett nokk av kabler \ trimlister av træ å original musikk anlegg. Bilde e litt dårlig men man ser kor uryddig å lite pent det e der før æ satt i gang. da va det bare å hive sæ ut i det store ukjente, aldri demontert en midtkonsoll i hele mitt liv før nu. prøvde mæ fram med litt hjelp fra youtube når det dukket opp noe hindringer. Nu va æ godt i gang å det va på det her tidspunktet at æ bestemte mæ for å gjøre om træ listene å bytte bort fra- Original spillern til en ny 2din spiller. holder da på enda å demontere det va nu at æ oppdaga at det va noe helt nytt å ukjent for min del, Optiske kabler fra Head unit å cd veksler, måtte undersøke ka det va for noe. Aktivt musikkanlegg (MOST), va ikke billig for riktig ledningsnett + adapter- for å få spilleren til å fungere da va alt som æ sku ha ut av bilen der å da ute. der e første list satt på etter omlakkering, ser det ligger en kenwood 2din på gulvet på høyre side. her e resultatet av litt mye arbeid, har bilder av lakkering prosessen men det e så rot å se på så legger de ikke ut. all strøm går skjult i midtkonsoll å opp igjennom dashbordet å ut til de plasser der det e lys\gps osv. rett og slett nydelig å ha orden på kabler og diverse nu, ikke tenk på rotet på gulvet, det e rydda nu da va det på tide å bytte ut høytalere i alle dører \ hattehylle \ dashbord gikk for MTX Thunder6000 mellomtone å diskant i framdørene 6,5'' på 100w rms - 400w max bak e det MTX Thunder6000 Koaksial 6,5'' på 65w rms 260w max har mulighet for diskant her , men pr dags dato så har æ ikke fått bestilt inn et nytt sett med MTX diskanter. det her e det æ starta med i går, første dør lakkert trimlist, prøvekanin dør, lang tid på å maskere opp. så på de andre dørene så har æ tatt av trimlistene å fått lakkert alt, men mangler de der skivene som låser- fast trimlistene å må også få tak i dørpanel klips, da en del av dem va ødelagt\ble ødelagt. har noen mulighet å kanskje gi litt info om kor æ får tak i de låse skivene å panel klipsene ? det e metall skiver med stjerneformet tagger på innsiden av skiven har prøvd søke på google men får bare opp ebay å amazon osv har bestilt ny 10'' til å få bytta ut den orginale med en aftermarket kicker dashbord høytaler e enda ikke kjøpt inn ny å heller ikke begge i hattehylla om nån har tips \ råd om kass høytalera æ kan kjøpe inn til de så hadde det vært konge ka syns folket om valg av farge å valg av høytalere osv? første posten min her på forumet Quote
SamenKjell Posted December 2, 2017 Author Posted December 2, 2017 Her e forresten bilder av bilen min utvendig må ha riktig logo på bagasjen Quote
Hans Kåre Isdal Posted December 3, 2017 Posted December 3, 2017 Kjekt med desse prosjekta. Godt gjennomført. Og så har du no ein unik farge blanding inni. Håper du ikkebhar tenkt å selge denne. Sidan du har fått den til din smak. Quote
SamenKjell Posted December 3, 2017 Author Posted December 3, 2017 Takk for det nei skal ikke selge den , e jo barne mitt her e bilder fra i dag, har fått montert på dørpanelene å rydda bort vektøy å tull, høytalerne i alle dører e kobla opp, diskanter e montert å kobla opp, neste blir å få på adapter til spilleren så æ får ratt funksjonen tilbake Quote
Stian Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Å fyttehel... står du ute å jobber i snø? Ser for meg at blodet spruter og plasten knekker ganske fort da Stilig at du ikke bare har limt på ekte karbontape på treverket. Jeg går ut fra at bildene kanskje overdriver litt på fargen. Men hvorfor har du skjerm i vinduet? Manger spilleren navigasjon? Quote
SamenKjell Posted December 4, 2017 Author Posted December 4, 2017 har ingen problem å stå ute i den morsome kulda fargen e ganske lik som på bildan, så skarp å unik farge som overaska mæ ganske mye, va usikker på fargevalg men e gla æ valgte rødt. har ikke lyst å gjøre det så enkelt som å teipe på ny farge skal det gjøres så skal det gjøres ordentlig, eller værtfall så ordentlig æ klare spilleren har navi men garmin gps'n min e for bra til å ikke bruke den, finner adresser på den som æ ikke finner på andre gpsr å den har konstant oppdateringer på trafikk å lignende å det e jo kjekt å ha når man kjøre driver på nu å koble opp MOST adapteren på spilleren så æ får lyd i bilen, men sliter litt med å finne årsak til at det ikke kommer lyd, e flere grunna til at det ikke kommer lyd om æ forsto det riktig Kan være den Originale Handsfree eller noe annet som æ ikke vet ka e eller kordan æ får kobla ut det, ane ikke kor handsfree kontakten sitter engang, men finner sikkert noe på nett Quote
SamenKjell Posted December 4, 2017 Author Posted December 4, 2017 Da va det liv i høytaleran , feilsøkte å fant ut at cd veksleren va litt vanskelig å ha med å gjøre så den fikk en runde me mye gloser å en del rist, men til slutt så fiksa det sæ å da va det bare å montere alt tilbake å skru opp lyden Quote
ALiland Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Stilig prosjekt, fargen er smak og behag. Jeg syns det er stilig. Forstår hva du mener med gps. Ingenting slår en egen navigasjon. Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk Quote
SamenKjell Posted December 5, 2017 Author Posted December 5, 2017 Stilig prosjekt, fargen er smak og behag. Jeg syns det er stilig. Forstår hva du mener med gps. Ingenting slår en egen navigasjon. Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk takk ja det blir jo smak og behag, å det e jo det som gjør bilen unik. både utvendig å innvendig lure på ka æ skal ha som neste prosjekt nu Quote
Marevan Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Stilig prosjekt, fargen er smak og behag. Jeg syns det er stilig. Forstår hva du mener med gps. Ingenting slår en egen navigasjon. Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk takk ja det blir jo smak og behag, å det e jo det som gjør bilen unik. både utvendig å innvendig lure på ka æ skal ha som neste prosjekt nu Var det retorisk, eller ønsker du tips? Kul bil forresten! 211 rox Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
SamenKjell Posted December 5, 2017 Author Posted December 5, 2017 tenkte på tips ja ^^ takk for det e sjukt fornøyd me min w211, e *litt* mer Hk å Nm på min enn stock e270 Quote
Marevan Posted December 5, 2017 Posted December 5, 2017 Du kan se på tråden til Sven her inne, om taxi Noir. Der er det en drøss med poster om utallige upgrades man kan gjøre. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Recommended Posts