GJB Posted December 1, 2017 Posted December 1, 2017 På min X204, GLK har iblant sentrallåsen litt hikke.. Den ene bakdøra låser ikke/låser ikke opp på første klikk som de øvrige dørene. Det som kan smøres er smurt, og all mekanisme løper lett etc. Etter at låsen har feilet får jeg følgende dtc på berørte dør: The output for the central locking motor has a malfunction. There is a general electrical fault. Feilkoden kommer først igjen etter neste hikkeanfall, så feilen er periodisk. Ingen feilkoder på selve sentrallås systemet. Betyr dette at selve låsemotoren sliter, mao er moden for utskifting? Noen som kan bidra med delenr for meg? Er venstre bakdør. Takker for innspill.. Quote
Marevan Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 Kan være at det er vakkel i gjennomføringen i døra. Ikke lett å finne ut av uten å ta opp, eller vente til det er permanent brudd. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
GJB Posted December 2, 2017 Author Posted December 2, 2017 Kan være at det er vakkel i gjennomføringen i døra. Ikke lett å finne ut av uten å ta opp, eller vente til det er permanent brudd. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Takk for svar.. Tja, kan jo forsåvidt være det, men bilen er gått lite og må nok si jeg tviler. Men om feilen blir konstant blir det nok enklere å finne ut, dog vil jeg helst ikke vente da det er garanti på den til ca medio januar Quote
GJB Posted December 13, 2017 Author Posted December 13, 2017 Da er problemet ordnet, byttet låsekasse. Helt grei jobb om man har skrudd litt fra før, finnes diy på youtube som beskriver dette meget bra. Eneste utfordringen jeg støtte på var faktisk å skaffe tang til de grove stålnaglene på 6,4mm. Så nå har jeg en slik også Fascinerende hvor godt bygd disse X204/W204 bila er, skikkelig solid håndtverk. I særklasse beste Mercedes jeg har eid/skrudd på. Quote
Recommended Posts