Jump to content

Recommended Posts

Posted

det kommer gråvit røyk ut av min varmer,den går en stund men så stopper den

noen som vet hva som feiler og vet hva jeg kan gjøre med den?

Posted

Tror dette skulle vært under "teknisk" ikke under medlemmers biler :-)

Nå er emnet flyttet!  :P

Posted

det kommer gråvit røyk ut av min varmer,den går en stund men så stopper den

noen som vet hva som feiler og vet hva jeg kan gjøre med den?

Prøv å la motoren gå samtidig som du starter brenneren. Hvis brenneren ikke stopper da, så kan det være vannpump/sirkulasjonspumpa på brenneren som er gåen. Er en sikkerhets greie på brenneren,som gjør at den kutter hvis vannet blir for varmt. Å det blir det fort,hvis det ikke sirkulerer. Hvis motoren går samtidig,så gjør denne at vannet sirkulerer. Grei måte å teste om denne pumpa på brennere virker eller ikke. Kan også prøve å ta ut sikringen som går til brenneren. La den være ute noen minutter. Plugg den inn igjen, å prøv brenneren. Hender det hjelper med en "reset" av systemet.

Hvis den stopper også med motoren igang, så kan det være noe med tennersatsen. Kanskje den brenner dårlig, å trenger en rens. Lykke til. 8)

Posted

jeg hadde litt trøbbel med min at den ikke startet slik som den skal.  Du kan først starte bilen og ta ut sikring nr.17 i ca. 10 sek. som er til webasto. prøv det et par ganger. virker ikke dette så koble fra batteriet i et minutt. og gjenta prosedyren med sikringen. da restarter du webastoen. virker ikke dette da må du nok inn til doktor og få diagnose på hva som er feil. snakket med MB verksted, ved mye små kjøring får den ikke brent seg ren det lønner seg og la den få gå en god stund i blandt så kammeret får brent seg reint.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...