_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 29, 2017 Posted November 29, 2017 Senest i dag tenkte jeg at, dæven å fornøyd jeg er med den bilen. Det skjer absolutt aldri noe. Det skulle jeg ikke gjort. Jeg sa det ikke høyt så bilen hørte det en gang! Nå går vindusvisker konstant. Men tar en pause hvert 5 minutt ca. Så starter å går den ingen. Noen som har opplevd dette tidligere? Er det noe jeg kan nullstille selv? Quote
tommern57 Posted November 29, 2017 Posted November 29, 2017 Da er det vel å sjekke bakluke for fukt? Sitter det ikke en SAM baki der? Hvordan er det med kabler i hengsla på luka? Har ingen erfaring med 204, men det er mine første tanker Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 29, 2017 Author Posted November 29, 2017 Hva er SAM? jeg aner ikke hvordan dette er, for det er deksler over alt. Er ikke helt stødig på bilelektronikk heller Quote
tommern57 Posted November 29, 2017 Posted November 29, 2017 Det kan vel kanskje forklares som en svart boks som tar seg av å styre ting bak i bilen. Skrur av og på ting og fungerer som en fjernstyrt kontrollboks Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 29, 2017 Author Posted November 29, 2017 Hmmm, ja.. Å den skal sitte bak? Quote
tommern57 Posted November 29, 2017 Posted November 29, 2017 Jeg er på tynn is her, men mener å huske at på S203 satt den i selve bakluka Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 29, 2017 Author Posted November 29, 2017 Nå i kveld har den oppført seg normalt. Har stått rolig i ca 5 timer. Får se hvor dette bærer.... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 30, 2017 Author Posted November 30, 2017 Den begynte å gå igjen. Konstant. Tok turen innom BOS. Og det ble en midlertidig løsning frem til neste service. Nå er den iallefall rolig ikke et ukjent problem faktisk dette Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 30, 2017 Author Posted November 30, 2017 Det var et koblingsenter bak noen deksler i luka, som måtte sjekkes. (sikkert en slik boks du antydet) Hadde ikke tid til det i dag, så det får dem gjøre siden. Vi har kjørt bilen 70k siden vi kjøpte den, så nå har den gått 165000km. Jeg synes den får lov til å si ifra slike små ting som dette Fy fader å fornøyd vi er med den bilen. Det her er jo en ren bagatell forsto jeg.. Men jeg skal ikke si det så bilen hører det mer. Jeg skal heller stelle den inntil utstillingen til Mercedes-Benz litt oftere, å vise den nye modeller, i håp om at den skjønner at strikken ikke er spesielt lang Tror også flertallet av 204 eiere er nokså fornøyd med en bil som bare går og går Quote
avantgarde Posted November 30, 2017 Posted November 30, 2017 Hadde samme problem på min 204,der var problemet at pakningen utvendig på visker inn mot vinduet ikke var tett så det kom vann inn og inn i visker motor ,demonterte visker motor og der var det ekstremt mye irr på kontaktflatene ,renset/slipte vekk dette og problemet var borte.Ble anbefalt å lakkere med klarlakk over pakning ned mot vinduet for å tette. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 30, 2017 Author Posted November 30, 2017 Aha! Kanskje noe jeg lett kan fikse selv da! Tusen takk for tipset! @Stian, ja, da er jeg iallefall kvitt DET, problemet. Men da dukker det opp ett nytt. Hvor skal barnevogna inn hen? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 30, 2017 Author Posted November 30, 2017 Jo, jeg kan jo kjøpe en sedan med hengerfeste, hehe.... Der løste vi DET, problemet også... Quote
Stian Posted December 1, 2017 Posted December 1, 2017 @Stian, ja, da er jeg iallefall kvitt DET, problemet. Men da dukker det opp ett nytt. Hvor skal barnevogna inn hen? Du har kjøpt feil barnevogn! Den vi hadde gikk svært lett ned i sedan. Tok en i tillegg av to hjul gikk den ned i R107 Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 1, 2017 Author Posted December 1, 2017 Vet du hva, jeg aner ikke hvor mange forskjellige barnevogner og stoler vi har kjøpt til sammen. Den ene funker til det ene og den andre til den andre bilen. Så blir det til å kjøpe en ny ettersom ungen vokser. Så kommer unge nummer to, sånn at det å arve stolen enten blir for stor, eller for liten. Det er et evig virrvarr. Selgere som juger deg opp i trynet og vet ikke hva. Akkurat som om det holder med en barnestol osv osv. Vi fant ut av at vi måtte prøve det i bilen til slutt. Det ser så bra ut i butikken, og man får det godt fortalt hvordan det skal tilpasses, men det hjelper lite når ungene sovner under kjøring og huet forsvinner forover i bakker og berg. Vogner er jeg så lei. Men den siste fungerer fint. Helt sikkert i en sedan også, men jeg er ikke noe fan av sedan heller. Stv er mer praktisk egentlig sånn sett. I tillegg har vi en takboks, som forøvrig ser helt teit ut på sedan. Denne bruker vi hver dag, hele året til alt som skal med. Er ikke fan av å ha noe særlig inni bilen, og med vogn baki, er det ikke mye plass igjen. Men fordelen er kanskje at fruen handler mindre, jo mindre plass det er. Eller så hadde hun kanskje kjørt flere turer til butikken. Mange ting å tenke på fordelen, er at man får solgt disse stolene omtrent til samme pris, og første dagen man legger det ut til salgs. Skal bli godt å bli ferdig med disse stolene. (i tillegg til bleier) Quote
Recommended Posts