Jump to content

Justering av dieselpumpe og turbotrykk W202 200cdi 1999mod

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en 200cdi som jeg tenkte å få litt mer futt ut av ( vet det er slappe motorer) men vil prøve og få det lille ekstra ut av den uten chip.

Er det noen her som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre?

Gjærne med bilder også  :)

Posted

Det går ikke på CDI, den har ingen tradisjonell dieselpumpe. Alt er elektronisk styrt, inklusive turbotrykk. Chip/omprogrammering må gjøres uansett.

Posted

Det som skjer om du trikser turbotrykket høyere er at bilen registrerer dette og går i nødmodus med en haug feilkoder og redusert ytelse.  I tillegg vil prinsipielt ikke økt turbotrykk gi noe som helst uten mer drivstoff.

Posted

Hei.

Har en 200cdi som jeg tenkte å få litt mer futt ut av ( vet det er slappe motorer) men vil prøve og få det lille ekstra ut av den uten chip.

Er det noen her som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre?

Gjærne med bilder også  :)

Denne kan du få mye futt i om du ønsker, hvor i landet holder du til? Kan kanskje anbefale noen som tilbyr optimering.

Posted

Kor mye trur du? Bor på Senja i Troms👍

Da vet jeg ikke om noen i distriktet ditt desverre. Men sjekk feks nettsiden til flissundet motorservice, de har en meny over tuning og leste at denne motoren har bra potensiale.

Posted

Tru om der e en turbo som e litt større man kan montere? Fra en 220cdi eller så stort som 320cdi?

Det ville jeg ikke brydd meg med om jeg var deg. Tror heller ikke det er større turbo på 220, men det vet jeg ikke sikkert.

Du ser hva du kan få av effekt, og trolig kan du be de ta ut enda mer enn det tallene viser.

Posted

Godt poeng, tenkte eg sku høre med optituning ka dem klare å få maks ut av motorn først

Spennende.. Lykke til med det, og del gjerne dine erfaringer.

Posted

Det skal eg gjøre, såg en på ei Facebook gruppa som hadde en c220cdi w202 med rundt 250hk men det får eg nok ikkje ut av denna gamle slitarn med nesten 300.000km på tellarn😂

Posted

Det skal eg gjøre, såg en på ei Facebook gruppa som hadde en c220cdi w202 med rundt 250hk men det får eg nok ikkje ut av denna gamle slitarn med nesten 300.000km på tellarn😂

Steller du pent med den og forhindrer at rusta tar den går den såpass til!