hochem Posted November 28, 2017 Posted November 28, 2017 Hei. Bilen det gjelder er en CLK 200 2001 mod. U.stellsnr er WDB2083351F117357. Regnr PP29014. Historien begynner for ca 6 mnd siden. På kald motor, rett etter oppstart, var akselerasjonen hoppete i 2. Gir, dette gav seg etter at turtallet nådde ca 1600 omdr. Den var stabil slik for inntil ca 2 mnd siden. Neste symptom som meldte seg var at jeg det føltes som om girkassa slapp opp ett sekund når jeg kjørte i oppoverbakke (i ca 70-80 km/t). For 1 uke siden forverre det seg veldig. Nå er akselerasjonen hoppende i alle gir, akkurat som om den ikke får tak. Dette gjelder uavhengig om motor er kald eller varm. Var inne på verksted og gjorde diagnose av girkasse (se vedlegg). Jeg ble anbefalt og "flushe" girsystemet og få på ny olje. Har dere noen tanker rundt hva dette kan være? På forhånd tusen takk! Quote
tommern57 Posted November 28, 2017 Posted November 28, 2017 Min første tanke er å sjekke oljemengde og oljekvalitet på kassa Quote
Recommended Posts