Jump to content

Recommended Posts

Posted

Siste innkjøp, 2 dørs 190 coupe, 1 av 28 produserte i følge ryktet. Produsert som orginal 4 dørt sedan i 1985 og ombygget samme året av Schulz Automobile i tyskland til 2 dørs coupe.

 

Solgt til norge i 1986, tatt inn av Lefac Leasingservice As.

Gikk 3 år i tønsberg, til 1989.

Deretter solgt til Bodø i, og har vært i nord til 2003, da blei den solgt til vestlandet. Og der har den stått i garasje siden.

 

Utsendet og motor den blei levert med i 86 er enda litt usikkert. Statens vegvesen har ikke info om effekt, cubikk eller motornummer.

Kjenning av Erich Schulz påstår den blei levert med m117 5.0l.68b385110dfb3bfd17355ece39916065.jpga9cf348ed1beee3c1235c6d04a4b3f8f.jpgfa903c337db45ba2b3d887b21e6be12b.jpge66a6495481785c8a0e19db6fb9139c9.jpg65fa6be0f15d43d69898421d2ef62386.jpgbf67c5c0dcafb5b965fdfbc4a3345bce.jpge02a92095ae87faa79259e44d5b3fe4d.jpga53a3c8639a026fddfe1423da677ae50.jpgf3dd0896e33d4256c5debe2983c3aa33.jpgdf4a72cd480644c631528e6f1ae8188b.jpg274a981090fad9e30afc87a4461a0ef7.jpg3db747e3add409cf07568e347b269e57.jpg

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

 

 

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Jeg så på en slik på Nøtterøy i 1989/90. Den stod i en garasje på Vestskogen, og vi prøvde den med prøveskilter. Den var hvit, med store felger, 560 motor (lå TUV papirer i den for godkjenning med 500 motor). Den hadde annen spoiler bak på kofferten, det var en spoiler som var senket ned i koffertlokket, og med åpning ned mot skiltet... Blodrødt skinn fra en 560. Han sa de hadde dører og deler av tak fra SEC. Den hadde også tilpasset dasjbord fra SEC...

 

Den var til salgs. Traff ikke eieren, kun en venn av han som jeg gikk på skole med i Sandefjord.

 

Den sorte du viser bilde av her, har jeg aldri sett i Tønsberg....

 

Drit kul bil!!

Posted

Eberhard Schulz bygde mye rart. Om dere ser på ett av bildene øverst i tråden ser dere både 190 Cabriolet og 124 Stasjonsvogn med SEC-front. Han bygde også stasjonsvogn av BMW 5-serie E28 blant annet. Det går minst en slik i Norge.

Mest kjent er han dog for Isdera. Han ble hentet inn av Mercedes for å designe etterfølgeren til konseptbilen C111. Det resulterte i CW311,

 

green-1992-isdera-imperator-108i-3.jpg

Men Mercedes valgte å ikke gå videre med dette, og ga rettighetene tilbake til Schulz. Det resulterte i supersportsbilen Isdera Imperator 108i Som i realiteten var en Mercedes CW311 uten stjerne i fronten

1984-isdera-imperator-108i-8.jpg

 

 

 

 

Posted

Jeg så på en slik på Nøtterøy i 1989/90. Den stod i en garasje på Vestskogen, og vi prøvde den med prøveskilter. Den var hvit, med store felger, 560 motor (lå TUV papirer i den for godkjenning med 500 motor). Den hadde annen spoiler bak på kofferten, det var en spoiler som var senket ned i koffertlokket, og med åpning ned mot skiltet... Blodrødt skinn fra en 560. Han sa de hadde dører og deler av tak fra SEC. Den hadde også tilpasset dasjbord fra SEC...

 

Den var til salgs. Traff ikke eieren, kun en venn av han som jeg gikk på skole med i Sandefjord.

 

Den sorte du viser bilde av her, har jeg aldri sett i Tønsberg....

 

Drit kul bil!!

 

Hei. Så kult å høra! Tror du det kan væra mulig å spora opp den bilen?

Evt tidligere eiere?

 

Bilen eg har gikk i Oslo fra 89 til 96.

 

Stemmer at dører og diverse er rett fra sec.

Har så langt ikkje sett den type koffert lokk, på 201 serien, men har sett det på 124. :D

Posted

Eberhard Schulz bygde mye rart. Om dere ser på ett av bildene øverst i tråden ser dere både 190 Cabriolet og 124 Stasjonsvogn med SEC-front. Han bygde også stasjonsvogn av BMW 5-serie E28 blant annet. Det går minst en slik i Norge.

Mest kjent er han dog for Isdera. Han ble hentet inn av Mercedes for å designe etterfølgeren til konseptbilen C111. Det resulterte i CW311,

 

green-1992-isdera-imperator-108i-3.jpg

Men Mercedes valgte å ikke gå videre med dette, og ga rettighetene tilbake til Schulz. Det resulterte i supersportsbilen Isdera Imperator 108i Som i realiteten var en Mercedes CW311 uten stjerne i fronten

1984-isdera-imperator-108i-8.jpg

 

E nok ein glipp her, for Eberhard Schulz har ingenting med Erich Shulz å gjøra, Erich e personen som står bak Schulz Tuning/automobile. Det e han som bygde alle de vanvittige ombyggingene av limoer, gwagon, s klasse, e klasse, 190, også div bmw inkl e28 stv. E28 stasj e det forøvrig 2 stk av her i distriktet, var 3 stk. Veit om 5 stk e28 stv i norge.

Posted
Posted

Jeg så på en slik på Nøtterøy i 1989/90. Den stod i en garasje på Vestskogen, og vi prøvde den med prøveskilter. Den var hvit, med store felger, 560 motor (lå TUV papirer i den for godkjenning med 500 motor). Den hadde annen spoiler bak på kofferten, det var en spoiler som var senket ned i koffertlokket, og med åpning ned mot skiltet... Blodrødt skinn fra en 560. Han sa de hadde dører og deler av tak fra SEC. Den hadde også tilpasset dasjbord fra SEC...

 

Den var til salgs. Traff ikke eieren, kun en venn av han som jeg gikk på skole med i Sandefjord.

 

Den sorte du viser bilde av her, har jeg aldri sett i Tønsberg....

 

Drit kul bil!!

 

Hei. Så kult å høra! Tror du det kan væra mulig å spora opp den bilen?

Evt tidligere eiere?

 

Bilen eg har gikk i Oslo fra 89 til 96.

 

Stemmer at dører og diverse er rett fra sec.

Har så langt ikkje sett den type koffert lokk, på 201 serien, men har sett det på 124. :D

 

Var først i går da jeg så den w124 med sec front at jeg fikk søkt frem 201 coupe'en. Har grublet på denne bilen siden 1989. -Trodde den var hjemme mekka i Tyskland jeg, men nå forstår jeg det jo litt bedre.. Han som viste meg den vet jeg ikke hvordan jeg skal få tak i. Men gi meg adressen til den i Tønsberg som hadde den fra 1986 på en PM... Sikker på at det ikke er en Nøtterøy adresse? Jeg husker sånn ca hvor det var.. bak Statoil stasjonen på Vestskogen.

 

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...