Stein Erik S. Mangerøy Posted November 26, 2017 Posted November 26, 2017 Siste innkjøp, 2 dørs 190 coupe, 1 av 28 produserte i følge ryktet. Produsert som orginal 4 dørt sedan i 1985 og ombygget samme året av Schulz Automobile i tyskland til 2 dørs coupe. Solgt til norge i 1986, tatt inn av Lefac Leasingservice As. Gikk 3 år i tønsberg, til 1989. Deretter solgt til Bodø i, og har vært i nord til 2003, da blei den solgt til vestlandet. Og der har den stått i garasje siden. Utsendet og motor den blei levert med i 86 er enda litt usikkert. Statens vegvesen har ikke info om effekt, cubikk eller motornummer. Kjenning av Erich Schulz påstår den blei levert med m117 5.0l. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
tommern57 Posted November 26, 2017 Posted November 26, 2017 Oj! Har den samme akselavstand som 201? Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted November 26, 2017 Author Posted November 26, 2017 Oj! Har den samme akselavstand som 201? Usikkert. Finnes lite info på nett og engelsk om disse bilene. Men ser ut for at den har standard 16v skjørt ihvertfall. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
Sven Håkon Posted November 26, 2017 Posted November 26, 2017 Veldig kult! Spent på videre oppdateringer og planer Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 26, 2017 Posted November 26, 2017 Megakul sak! Hva er planen din med denne? Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted November 26, 2017 Author Posted November 26, 2017 Har ikke hatt tid å legge så store planer foreløpig. Har vært mest fokus på å få den i hus igrunn. Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted December 8, 2017 Author Posted December 8, 2017 Noen bilder fra 1989 og et bilde fra mellom 1998-2003. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Finnes i CAB også ser det ut til, eller er det en annen variant igjen? Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted December 10, 2017 Author Posted December 10, 2017 Finnes i CAB også ser det ut til, eller er det en annen variant igjen? Se der ja, det kan væra schulz, men det kan og væra anna variant. Va ein del firmaer i tyskland på 80 tallet som laga cab av diverse biler. Quote
Wicky Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Hvorfor gjør ingen firmaer sånt lenger? Quote
Deltaone Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Jeg så på en slik på Nøtterøy i 1989/90. Den stod i en garasje på Vestskogen, og vi prøvde den med prøveskilter. Den var hvit, med store felger, 560 motor (lå TUV papirer i den for godkjenning med 500 motor). Den hadde annen spoiler bak på kofferten, det var en spoiler som var senket ned i koffertlokket, og med åpning ned mot skiltet... Blodrødt skinn fra en 560. Han sa de hadde dører og deler av tak fra SEC. Den hadde også tilpasset dasjbord fra SEC... Den var til salgs. Traff ikke eieren, kun en venn av han som jeg gikk på skole med i Sandefjord. Den sorte du viser bilde av her, har jeg aldri sett i Tønsberg.... Drit kul bil!! Quote
Olav Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Eberhard Schulz bygde mye rart. Om dere ser på ett av bildene øverst i tråden ser dere både 190 Cabriolet og 124 Stasjonsvogn med SEC-front. Han bygde også stasjonsvogn av BMW 5-serie E28 blant annet. Det går minst en slik i Norge. Mest kjent er han dog for Isdera. Han ble hentet inn av Mercedes for å designe etterfølgeren til konseptbilen C111. Det resulterte i CW311, Men Mercedes valgte å ikke gå videre med dette, og ga rettighetene tilbake til Schulz. Det resulterte i supersportsbilen Isdera Imperator 108i Som i realiteten var en Mercedes CW311 uten stjerne i fronten Quote
Deltaone Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 1986 2,3 16 cab fra samme karen. Ikke så reint billig akkurat https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=248205359&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=schulz&makeModelVariant1.modelId=126&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Eberhard Schulz bygde mye rart... 124 Stasjonsvogn med SEC-front. Denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111223244 Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted January 8, 2018 Author Posted January 8, 2018 Jeg så på en slik på Nøtterøy i 1989/90. Den stod i en garasje på Vestskogen, og vi prøvde den med prøveskilter. Den var hvit, med store felger, 560 motor (lå TUV papirer i den for godkjenning med 500 motor). Den hadde annen spoiler bak på kofferten, det var en spoiler som var senket ned i koffertlokket, og med åpning ned mot skiltet... Blodrødt skinn fra en 560. Han sa de hadde dører og deler av tak fra SEC. Den hadde også tilpasset dasjbord fra SEC... Den var til salgs. Traff ikke eieren, kun en venn av han som jeg gikk på skole med i Sandefjord. Den sorte du viser bilde av her, har jeg aldri sett i Tønsberg.... Drit kul bil!! Hei. Så kult å høra! Tror du det kan væra mulig å spora opp den bilen? Evt tidligere eiere? Bilen eg har gikk i Oslo fra 89 til 96. Stemmer at dører og diverse er rett fra sec. Har så langt ikkje sett den type koffert lokk, på 201 serien, men har sett det på 124. Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted January 8, 2018 Author Posted January 8, 2018 Eberhard Schulz bygde mye rart. Om dere ser på ett av bildene øverst i tråden ser dere både 190 Cabriolet og 124 Stasjonsvogn med SEC-front. Han bygde også stasjonsvogn av BMW 5-serie E28 blant annet. Det går minst en slik i Norge. Mest kjent er han dog for Isdera. Han ble hentet inn av Mercedes for å designe etterfølgeren til konseptbilen C111. Det resulterte i CW311, Men Mercedes valgte å ikke gå videre med dette, og ga rettighetene tilbake til Schulz. Det resulterte i supersportsbilen Isdera Imperator 108i Som i realiteten var en Mercedes CW311 uten stjerne i fronten E nok ein glipp her, for Eberhard Schulz har ingenting med Erich Shulz å gjøra, Erich e personen som står bak Schulz Tuning/automobile. Det e han som bygde alle de vanvittige ombyggingene av limoer, gwagon, s klasse, e klasse, 190, også div bmw inkl e28 stv. E28 stasj e det forøvrig 2 stk av her i distriktet, var 3 stk. Veit om 5 stk e28 stv i norge. Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted January 8, 2018 Author Posted January 8, 2018 1986 2,3 16 cab fra samme karen. Ikke så reint billig akkurat https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=248205359&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=schulz&makeModelVariant1.modelId=126&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev Stemme, lå en annen 190 coupe 2.6 tilsalgs for noen år siden til 700k. Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted January 8, 2018 Author Posted January 8, 2018 Eberhard Schulz bygde mye rart... 124 Stasjonsvogn med SEC-front. Denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111223244 Denna e kor vidt eg veit kun blitt bytta panser på. Quote
Deltaone Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Jeg så på en slik på Nøtterøy i 1989/90. Den stod i en garasje på Vestskogen, og vi prøvde den med prøveskilter. Den var hvit, med store felger, 560 motor (lå TUV papirer i den for godkjenning med 500 motor). Den hadde annen spoiler bak på kofferten, det var en spoiler som var senket ned i koffertlokket, og med åpning ned mot skiltet... Blodrødt skinn fra en 560. Han sa de hadde dører og deler av tak fra SEC. Den hadde også tilpasset dasjbord fra SEC... Den var til salgs. Traff ikke eieren, kun en venn av han som jeg gikk på skole med i Sandefjord. Den sorte du viser bilde av her, har jeg aldri sett i Tønsberg.... Drit kul bil!! Hei. Så kult å høra! Tror du det kan væra mulig å spora opp den bilen? Evt tidligere eiere? Bilen eg har gikk i Oslo fra 89 til 96. Stemmer at dører og diverse er rett fra sec. Har så langt ikkje sett den type koffert lokk, på 201 serien, men har sett det på 124. Var først i går da jeg så den w124 med sec front at jeg fikk søkt frem 201 coupe'en. Har grublet på denne bilen siden 1989. -Trodde den var hjemme mekka i Tyskland jeg, men nå forstår jeg det jo litt bedre.. Han som viste meg den vet jeg ikke hvordan jeg skal få tak i. Men gi meg adressen til den i Tønsberg som hadde den fra 1986 på en PM... Sikker på at det ikke er en Nøtterøy adresse? Jeg husker sånn ca hvor det var.. bak Statoil stasjonen på Vestskogen. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Ikke bra dette vettu, blir jo helt opphengt i Schulz. Fant enda en på Instagram Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted January 10, 2018 Author Posted January 10, 2018 Ikke bra dette vettu, blir jo helt opphengt i Schulz. Fant enda en på instagram. Hehe godt å høra 😁 Quote
Deltaone Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Denne var til salgs i sommer for 250.000,- : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=19493492 . Den har vært hvit og med manuelt gir. Er nok den jeg snakket om som ble hentet av han fra Crifo. Den er laget av AK Caro. De rakk å bygge om 11 stk før de gikk konk. Den på linken ble sendt til Tyskland for ombygging i 1989. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.