sentralfyr Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Har byttet venstre hjullager foran på min 212, og etter byttet fikk jeg Feil på ABS,ESP og ESD. Har prøvd å resette feilkodene uten hell. Under demontering måtte jeg vri på rattet for å komme til boltene til caliper festet litt bedre,og jeg vet ikke om det har noe å si om jeg satte på tenningen og startet bilen. Selv så mistenker jeg at det kan være litt hjullagerfett igjen på ABS sensorringen, er ikke sikker på om jeg fikk tørket godt nok av. Sprayet litt WD40 på ABS sensoren og rundt for å gjøre rent, og har vet jeg at jeg iallefall tørket godt av. Da er spørsmålet om noen har vært borti dette før? Takker for svar Quote
Rudi Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 feilplassert eller skadet sensorring(pakning/simring hjullager) under montering. evnt for slakt justert hjullager. Quote
sentralfyr Posted November 25, 2017 Author Posted November 25, 2017 Ok takk, da er jeg ett steg lengre, sjekker dette imorgen Vet at ringen ligger helt i flukt med kanten på Huben, og jeg btror ikke at ringen er skadet, men man vet jo aldri Quote
sentralfyr Posted November 26, 2017 Author Posted November 26, 2017 Har nå tatt av caliper og HUB men nå sitter det indre hjullager fast hvordan skal jeg få løsnet det? ABS ringen sitter nå også løst bak hjullageret Det gamle hjullageret bare løsnet lett Quote
sentralfyr Posted November 26, 2017 Author Posted November 26, 2017 Da var saken løst Fett på sensorring og ABS føler Quote
Recommended Posts