rolferik Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Har en 06 W251, hvor det lekker olje fra under bilen, ser ut som den kommer fra mellom girkasse/motor, tror jeg. Samtidig så har det oppstår vibrasjoner i hele bilen når jeg kjører, samt rare lyder fra girkassen ved 1200 og 2000 omdreininger, da skurrer det fra kassa, noen som har peil på hva det kan være? Quote
Marevan Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Det er mange ting, og bor du i nærheten av Oslo, så ville jeg snakket med Bergs automatservice. Converter er jo en gjenganger... Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Rudi Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 første bud er å finne ut hvor lekkasjen kommer fra. den mest vanlige oljelekk fra 251 (da med OM642, du skriver ingenting om motortype) er fra oljekjøler. Dette er noe alle med om642 kommer til å oppleve eller har opplevd alt. Men om lekkasjen er der har det ingenting med kassa å gjøre. Lekkasje herfra vil ofte se ut som det kommer fra nevnte område. Dog er alt kun synsing, dette må fysisk sjekkes. Quote
rolferik Posted November 25, 2017 Author Posted November 25, 2017 Takk for svar, det er en 3,2 liter, må få undersøkt dette asap, bor i Lyngdal, kanskje det finnes noen her inne som kan anbefale noen som kjenner og kan utbedre denne feilen? Det med vibrasjon fra gir, bekymrer meg mer, hva det nå enn kan være. Quote
KennethJ Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Sjekk farge og smak på oljen.. Motorolje og girolje skiller seg markant der, girolja har gjerne en rødfarge mens motorolje er brun når den er ny og går over i kølsvart med tiden. Quote
rolferik Posted November 25, 2017 Author Posted November 25, 2017 Olja er svart som natta, måtte etterfylle i dag, ca 2 liter. Quote
E_S Posted November 26, 2017 Posted November 26, 2017 Kollega hadde samme på sin W251. Oljekjøler var defekt, og på vei for å fikse dette (enorm jobb!) ble det også konstatert defekt innsug (helt vanlig, men koster litt) og et par andre ting. I tillegg var vakuumpumpen foran på motoren lekk slik at det rant ut olje der også. I tillegg var bakre tetningsring på motoren lekk. Alt i alt kom reparasjonene på bortimot 50000,-.. Men ja, oljekjøler (varmeveksler) - den er ikke dyr, men det er en stor jobb og man oppdager ofte andre ting på veien. Quote
rolferik Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Jepp, var oljekjøleren... tok stort innhugg i lommeboka 😂 Quote
Hans Kåre Isdal Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 vell..denne har eg skifta- sjølv. men som stor trøst. er det forbedra pakkninger som skal holde godt lenger enn dei som var. dette er også kjent på jeep andre biler med samme motor. men jeep hadde desse dårlige pakningene på gearkasse og slikt og. det hadde ikkje mercedes. Quote
rolferik Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Ja en får håpe det bilen min vibrerer noe voldsomt, merker det spesielt i lav hastighet, noen nevnte converter, er det noe du har erfaring med? Quote
Recommended Posts