_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Hei Leter etter riktig produkt, men vet ikke hva det heter. Det skal brukes på karosseri som er der originalt. Se bilde av hva jeg mener.... Jeg fikk noe fra Mercedes-Benz, men det kan umulig være dette produktet her. Det skulle blandes ut med vann for å få det ut av sprøyta, men det ble bare suppe som rant... Jeg er på utkikk etter en guffe som man spruter på, og som forblir myk,men som kan oversprayes med farge Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2017 Author Posted November 25, 2017 Her er produktet jeg prøvde å sprøyte på i går Tar imot tips til rett produkt. Ønsker litt mer tykkere guffe. Poenget er jo at dette skal forsegle, samtidig som steinsprut ikke lager rifter og hull i hjulhuset Dessuten er det også med på å redusere hjulstøy. Kanskje ikke så fryktelig mye foran, men bak er dette en stor fordel. Tips og råd mottas med takk Quote
Tor Anton Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Det er bare ett produkt som gjelder foreløpig. 3m har dette, å det er 2k som kommer i en pose med munnstykke å som du blander i den posen. Det er en sprøytepistol som du setter munnstykke på å sprøyter. Det er ikke ulikt det mb bruker org. Det er til en viss grad tøyelig, veldig robust å blir tørt så du kan lakke over. Jeg har brukt det på de jo siste prosjektene mine, både 190e med kompressormotor (tråd på forumet, men mulig uten bilder da de var i photobucket, men å i mbtidene) og s124 v8 prosjektet mitt. Har å brukt dette som kitt over karosseriskjøter da det 1k produktet jeg brukte ikke holdt mål Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2017 Author Posted November 25, 2017 Du er en knupp! Det er akkurat slik jeg ser for meg. Hvilken sprøyte anbefaler du til dette? Er det bare en bestemt type sprøyte som er til dette? Og har du navnet på produktet fra 3M? Tusen hjertelig takk for tilbakemeldingen Tor Anton! Dette hjelper meg veldig! Psssst. Hvor mange bar sprøytet du med? På flaska til BOS, står det anbefalt 3-4 bar Quote
ALiland Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Hva er forskjellen på dette og vanlig tec7? Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2017 Author Posted November 25, 2017 Tec-7? Nå er vi på to vidt forskjellige produkter? Tec-7 er et silikonbasert lim. Det her er en understellsmasse. Missforstår vi hverandre her? Quote
Tor Anton Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Denne heter 8800 det er 2.5dl i hver pose. Det er en egen sprøyte som hører til denne typen. De er ganske dyre, spes om du kjøper over disk. Tror jeg brukte 24poser på 190'n, går mere på stasjonsvogna. Er nok mest for å spraye på innsiden av en skjerm der plasten ligger mot å for steinsprut. Ser etter en annen løsning for å bruke under en hel bil, men de jeg bruker har ikke funnet en like god løsning enda. Dette sitter som f, å er mykt å legge på med fingeren i fuger osv Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
E_S Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Hva er delenummeret på det originale du hadde fått tak i? Quote
Tor Anton Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Denne heter 8800 det er 2.5dl i hver pose. Det er en egen sprøyte som hører til denne typen. De er ganske dyre, spes om du kjøper over disk. Tror jeg brukte 24poser på 190'n, går mere på stasjonsvogna. Er nok mest for å spraye på innsiden av en skjerm der plasten ligger mot å for steinsprut. Ser etter en annen løsning for å bruke under en hel bil, men de jeg bruker har ikke funnet en like god løsning enda. Dette sitter som f, å er mykt å legge på med fingeren i fuger osv Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Tor Anton Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Jeg å sjekket hos bos. De fant noe som var dyrere enn 3m sin, å det var dårlig med erfaring der. Skulle vel mene at bos ofte ender opp med å bruke noe som f.eks würth leverer. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
tommern57 Posted November 25, 2017 Posted November 25, 2017 Er dette i nærheten av noe sånt? http://www.loctite.no/loctite-3915.htm?nodeid=8802620047361 Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2017 Author Posted November 25, 2017 Hva er delenummeret på det originale du hadde fått tak i? Det er A0019864610 og den andre er A000986727010 sistnevnte til hulrom. Tusen takk Tor Anton, skal handle dette Quote
Recommended Posts