RobertKS Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Er ikke imponert over nærlysene mine på S211en nå når det regner og alt er mørkt ute. Lurer på å bytte pærene, da eg antar xenon som alt annet falmer noe over tid. Dog selv om de ikke har fått «lill» farge enda. Er det da noen som har tips til en god pæretype? Bruker ikke mye penger på ett bytte hvis eg ikke føler meg noenlunde sikker på at det blir bra/bedre. Lykteglassene utvendig er ikke nvneverdog slitt og intern reflektor regner eg med innebærer lyktebytte og det er jo litt voldsomt/kostbart igjn. Alt for å la fotgjengere uten refleks holde seg unna panseret mitt 🤣 Quote
Marevan Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Projectorlinsen I lyktene kan bli "grå" eller møkkete. Litt mas, men det er mulig å demontere lykt og pusse de. Bytte går også til mye lavere pris enn ny lykt. Det er bare litt mye jobb. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Classic Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Projectorlinsen I lyktene kan bli "grå" eller møkkete. Litt mas, men det er mulig å demontere lykt og pusse de. Bytte går også til mye lavere pris enn ny lykt. Det er bare litt mye jobb. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Hvordan rengjør innsiden av projectoren? Hørt at den er veldig følsom. Quote
tommern57 Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Jeg har rengjort noen reflektorer i årenes løp, og min erfaring er at det beste jeg har finni ut er dusje på Jif universal, la det virke noen sekunder og så skylle av med varmt vann. Jeg mener sånn vanlig blå pumpekanne som de fleste har på kjøkkenet. Vet ikke hvordan akkurat det ser ut inni 211 lampene, men tror det kan gå All mekanisk bearbeiding jeg har prøvd, (fille o.l.) har ikke vært noe bra! Quote
Classic Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Jeg har rengjort noen reflektorer i årenes løp, og min erfaring er at det beste jeg har finni ut er dusje på Jif universal, la det virke noen sekunder og så skylle av med varmt vann. Jeg mener sånn vanlig blå pumpekanne som de fleste har på kjøkkenet. Vet ikke hvordan akkurat det ser ut inni 211 lampene, men tror det kan gå All mekanisk bearbeiding jeg har prøvd, (fille o.l.) har ikke vært noe bra! Ikke lurt å berøre med hverken fille eller mikrofiber som du nevner nei.. Heller ikke på chromen ellers i lykten, da det flasser av bare man ser på det. Quote
Sven Håkon Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Som du nevner er det ikke uvanlig at reflektorene på 211 blir slitt, men det finnes muligheter foruten å bytte lyktene. Selv brukte jeg Frontlykt-Service da jeg renoverte reflektorene på min 211, og ble godt fornøyd med resultatet. Det hele kostet meg noen arbeidstimer og 1500kr, og er du ikke komfortabel med å bytte dem selv så kan nevnte aktør gjøre hele jobben også. Som bildene i tråden viser, så var forskjellen før og etter renovering enorm. Forøvrig vil jeg også anbefale å få sjekket at lysene er korrekt justert - de skal ikke peke særlig mye for høyt før du får drastisk reduksjon i opplevd lys, siden lyset da sendes rett forover i stedet for ned på veien. Quote
Marevan Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Jeg har tatt opp et par som har gått ca 400k km, der var ikke reflektorer nevneverdig slitt, men linsen (glasset i projectoren man ser fra utsiden) så ut som den hadde fastbrent støv på innsiden. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
KennethJ Posted November 23, 2017 Posted November 23, 2017 Som du nevner er det ikke uvanlig at reflektorene på 211 blir slitt, men det finnes muligheter foruten å bytte lyktene. Selv brukte jeg Frontlykt-Service da jeg renoverte reflektorene på min 211, og ble godt fornøyd med resultatet. Det hele kostet meg noen arbeidstimer og 1500kr, og er du ikke komfortabel med å bytte dem selv så kan nevnte aktør gjøre hele jobben også. Jeg håper fyren er flinkere til å gjøre en god jobb enn å følge samfunnets regler.. Å markedsføre seg som AS uten å faktisk være det er ikke lov. Quote
E_S Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Jeg håper fyren er flinkere til å gjøre en god jobb enn å følge samfunnets regler.. Å markedsføre seg som AS uten å faktisk være det er ikke lov. Hvorvidt det er ENK eller AS er nok noe som interesserer kundene der solen særdeles sjelden skinner . Quote
KennethJ Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Jeg håper fyren er flinkere til å gjøre en god jobb enn å følge samfunnets regler.. Å markedsføre seg som AS uten å faktisk være det er ikke lov. Hvorvidt det er ENK eller AS er nok noe som interesserer kundene der solen særdeles sjelden skinner . Ja, akkurat som hvordan vedkommende forholder seg til andre lover og regler antar jeg. Var det ikke denne sjappa som gikk konkurs for noen måneder siden? Quote
E_S Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Ja, akkurat som hvordan vedkommende forholder seg til andre lover og regler antar jeg. Var det ikke denne sjappa som gikk konkurs for noen måneder siden? Foretaksnummer 913 154 835, aksjeselskap, "Frontlykt Service AS" ble slettet 27.12.2016 uten konkurs. Foretaksnummer 918 776 443, enkeltmannsforetak, "Automix Przemyslaw Lukas Koscielniak" er foretaket som ligger bak Frontlykt-service per i dag. Quote
Johans Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Anbefale disse; https://www.retrofitlab.com/en/hella-evox-r-bi-xenon-projectors.html Du må av med frontfanger og ut med lyktene, bruke hårføner for å få av glassene, men resten er plankekjøring. Quote
Classic Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Anbefale disse; https://www.retrofitlab.com/en/hella-evox-r-bi-xenon-projectors.html Du må av med frontfanger og ut med lyktene, bruke hårføner for å få av glassene, men resten er plankekjøring. Blir hårføner varmt nok da? Quote
Johans Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Hårføner er bedre enn varmepistol, den kan bli FOR varm. Kan smelte plast-glasset. Quote
Recommended Posts