Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk tilbud om bytte av injektor#2 fra det lokale verkstedet, totalt ca 7000Kr, der injektoren kosta 5500.

Er det mulig å få gode overhalte til en fornuftig pris, ser liksom ikke for meg at bilen skal gå så mange hundre tusen kilometer mer...

Posted

nå skal vel strengt tatt injektoren programeres inn i ecu'en da.

men fult mulig å få overhalte, evt overhale en injektor. men om det er verd å gjøre er en annen sak. aner ikke hva en overhalt koster. vist du vil spare så ville jeg ha funnet en på "skroten", sørg bare for at det er mulig å lese av nr på injektoren slik at det er mulig å programere det inn i ecu'en.

det er derimot et annet spørsmål om verkstedet vil skifte den med en brukt en, og til den prisen i arb. penger.

Posted

Siden jeg ikke har erfaring med å jobbe på diesel motorer, eller tilgang på Star, får jeg sjekke med verkstedet om de er villige til å bytte uten å selge meg en ny.

Får mange rare svar nå jeg ringer å sjekker priser, en ville ha 8000 eller 4500 avhengig om injektor var til bil med partikkelfilter (der injektor til bil uten filter kostet 8000kr). har og fått tilbud om overhalt til litt over 3000kr. Er det noen som kan bekrefte delenummeret på injektoren?

Posted

nå skal vel strengt tatt injektoren programeres inn i ecu'en da.

men fult mulig å få overhalte, evt overhale en injektor. men om det er verd å gjøre er en annen sak. aner ikke hva en overhalt koster. vist du vil spare så ville jeg ha funnet en på "skroten", sørg bare for at det er mulig å lese av nr på injektoren slik at det er mulig å programere det inn i ecu'en.

det er derimot et annet spørsmål om verkstedet vil skifte den med en brukt en, og til den prisen i arb. penger.

Trenger ikke programmere 211 preface dyser.

Posted

Fikk tilbud om bytte av injektor#2 fra det lokale verkstedet, totalt ca 7000Kr, der injektoren kosta 5500.

Er det mulig å få gode overhalte til en fornuftig pris, ser liksom ikke for meg at bilen skal gå så mange hundre tusen kilometer mer...

Jeg handler bytte dyser fra Tyskland, ca 1100,- pr stk

Posted

Kan jeg spørre hvor du kjøper du fra?

Verkstedet påstår at de må programmere dysene, gjelder dette ikke for 220 med 150hk? 

Posted

vist en skaffer seg dyser som er tilnærmet lik verdier/åpning som den som står der fra før, kan en slippe unna programmering. det er en tolleranse verdi så litt kan en unnvike. imidlertid kan det gå greit å gå utenfor disse verdiene, og motoren kan gått fungere helt utmerket. men det er ikke sikkert at motoren er optimalisert. dermed kan f.eks. forbruke gå opp, eller ved skifte av en dyse så kan en få ujevn belastning på en sylinder. osv.

vet flere som har skiftet dyser, uten å programmere ecu og påstår dette går greit, og riktignok så fungerer motoren helt fint, og de hevder også at forbruke er det samme. hvorvidt dette er bra for motoren, skal ikke jeg uttale meg noe om. det må hver enkelt ta et standpunkt til selv. for min egen del så programmerte jeg ecu ved skifte av dysene, på en 320 preface. 

du trenger ikke star for å programmere ecu, men må sef. ha et diagnose apparat som støtter opp for dette.

Posted

Kan jeg spørre hvor du kjøper du fra?

Verkstedet påstår at de må programmere dysene, gjelder dette ikke for 220 med 150hk?

Nei, du trenger ikke kode dyser 150 hk. Har gjort dette mange ganger uten å måtte kode noe.

Send mail til : koehler@autoteilekoehler.de

Legger ved bilde av siste tilbud jeg fikk av dem.

20fe5460079e24cac72f26f0ee609ff9.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

• 4 weeks later...