magn(e)um Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Fikk tilbud om bytte av injektor#2 fra det lokale verkstedet, totalt ca 7000Kr, der injektoren kosta 5500. Er det mulig å få gode overhalte til en fornuftig pris, ser liksom ikke for meg at bilen skal gå så mange hundre tusen kilometer mer... Quote
tommern57 Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Det går jo å gå på skroten og hente en? Quote
carlsson w211 Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 nå skal vel strengt tatt injektoren programeres inn i ecu'en da. men fult mulig å få overhalte, evt overhale en injektor. men om det er verd å gjøre er en annen sak. aner ikke hva en overhalt koster. vist du vil spare så ville jeg ha funnet en på "skroten", sørg bare for at det er mulig å lese av nr på injektoren slik at det er mulig å programere det inn i ecu'en. det er derimot et annet spørsmål om verkstedet vil skifte den med en brukt en, og til den prisen i arb. penger. Quote
Eirik Tømmerås Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Har 4 stk på en delemotor jeg har stående. Quote
magn(e)um Posted November 27, 2017 Author Posted November 27, 2017 Siden jeg ikke har erfaring med å jobbe på diesel motorer, eller tilgang på Star, får jeg sjekke med verkstedet om de er villige til å bytte uten å selge meg en ny. Får mange rare svar nå jeg ringer å sjekker priser, en ville ha 8000 eller 4500 avhengig om injektor var til bil med partikkelfilter (der injektor til bil uten filter kostet 8000kr). har og fått tilbud om overhalt til litt over 3000kr. Er det noen som kan bekrefte delenummeret på injektoren? Quote
KjetilP Posted November 30, 2017 Posted November 30, 2017 nå skal vel strengt tatt injektoren programeres inn i ecu'en da. men fult mulig å få overhalte, evt overhale en injektor. men om det er verd å gjøre er en annen sak. aner ikke hva en overhalt koster. vist du vil spare så ville jeg ha funnet en på "skroten", sørg bare for at det er mulig å lese av nr på injektoren slik at det er mulig å programere det inn i ecu'en. det er derimot et annet spørsmål om verkstedet vil skifte den med en brukt en, og til den prisen i arb. penger. Trenger ikke programmere 211 preface dyser. Quote
KjetilP Posted November 30, 2017 Posted November 30, 2017 Fikk tilbud om bytte av injektor#2 fra det lokale verkstedet, totalt ca 7000Kr, der injektoren kosta 5500. Er det mulig å få gode overhalte til en fornuftig pris, ser liksom ikke for meg at bilen skal gå så mange hundre tusen kilometer mer... Jeg handler bytte dyser fra Tyskland, ca 1100,- pr stk Quote
magn(e)um Posted December 2, 2017 Author Posted December 2, 2017 Fikk tilbud om bytte av injektor#2 fra det lokale verkstedet, totalt ca 7000Kr, der injektoren kosta 5500. Er det mulig å få gode overhalte til en fornuftig pris, ser liksom ikke for meg at bilen skal gå så mange hundre tusen kilometer mer... Jeg handler bytte dyser fra Tyskland, ca 1100,- pr stk Kan jeg spørre hvor du kjøper du fra? Verkstedet påstår at de må programmere dysene, gjelder dette ikke for 220 med 150hk? Quote
carlsson w211 Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 vist en skaffer seg dyser som er tilnærmet lik verdier/åpning som den som står der fra før, kan en slippe unna programmering. det er en tolleranse verdi så litt kan en unnvike. imidlertid kan det gå greit å gå utenfor disse verdiene, og motoren kan gått fungere helt utmerket. men det er ikke sikkert at motoren er optimalisert. dermed kan f.eks. forbruke gå opp, eller ved skifte av en dyse så kan en få ujevn belastning på en sylinder. osv. vet flere som har skiftet dyser, uten å programmere ecu og påstår dette går greit, og riktignok så fungerer motoren helt fint, og de hevder også at forbruke er det samme. hvorvidt dette er bra for motoren, skal ikke jeg uttale meg noe om. det må hver enkelt ta et standpunkt til selv. for min egen del så programmerte jeg ecu ved skifte av dysene, på en 320 preface. du trenger ikke star for å programmere ecu, men må sef. ha et diagnose apparat som støtter opp for dette. Quote
KjetilP Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 Fikk tilbud om bytte av injektor#2 fra det lokale verkstedet, totalt ca 7000Kr, der injektoren kosta 5500. Er det mulig å få gode overhalte til en fornuftig pris, ser liksom ikke for meg at bilen skal gå så mange hundre tusen kilometer mer... Jeg handler bytte dyser fra Tyskland, ca 1100,- pr stk Kan jeg spørre hvor du kjøper du fra? Verkstedet påstår at de må programmere dysene, gjelder dette ikke for 220 med 150hk? Nei, du trenger ikke kode dyser 150 hk. Har gjort dette mange ganger uten å måtte kode noe. Send mail til : koehler@autoteilekoehler.de Legger ved bilde av siste tilbud jeg fikk av dem. Sent from my iPad using Tapatalk Quote
Eirik Tømmerås Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 Etter et turbohavari satte jeg inn en 2003 mod. motor i min 2004 E 220 cdi. Programerte ingenting og bilen har vært gjennom PKK og avgassmålingen var helt OK. Quote
magn(e)um Posted December 28, 2017 Author Posted December 28, 2017 Det går ikke så fort her.... Har jo andre biler, så jeg har ikke fått byttet dyse enda. Jeg kommer til å bestille fra Tyskland da det blir en brøkdel av prisen, men de vil vite delenummeret for å bekrefte at dysa passer ( https://www.ebay.com/itm/282699129456?ul_noapp=true ). Er det mulig å finne delenummer ut fra motornummeret (646961 40 001389)? Quote
KjetilP Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Du klarer fint å lese av delenummer på toppen av dysa(hvis det ikke er uoriginale det fra før) Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
KjetilP Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Blir du å bestille fra de jeg sendte deg mailadresse til? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
magn(e)um Posted December 28, 2017 Author Posted December 28, 2017 Jeg bestiller nok derfra dersom jeg finner delenummeret, men ettersom de ikke har en web side så prøvde jeg ebay. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.