Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har akkurat skiftet til vinterhjul. Mens jeg skiftet det ene forhjulet satte jeg parkbremsen på siden jeg hadde glemt det. Da jeg skulle kjøre bilen så vidt frem for å komme til bakhjulene gasset jeg på og glemte parkbremsen. Jeg kom naturligvis ingen vei, men trakk ut parkbremsen umiddelbart og fikk kjørt en halv meter, men bilen virket rar. Følelsen av å måtte over en terskel før bilen går litt fremover. Samme følelse i revers. Skiftet alle hjulene og forsøkte å kjøre, men fikk samme følelse. Siden jeg ikke skulle kjøre den dagen låste jeg bilen og glemte saken. Inntil i dag, en uke etterpå, da jeg trengte å kjøre. Samme følelse igjen, og jeg tør ikke gasse skikkelig på. Det er automatgir. Parkeringsbremsen er en pedal, og man slipper den ut med et håndtak. Kan dette skyldes at parkbremsen har hengt seg opp? MB C180, 202.018, W202.

Posted

Det mest nærliggende er å sjekke boltlengde. Ta av et bakhjul og putt en bolt i felgen. Når du holder bolten helt inne i hullet, skal den stikke ca 17 mm ut på baksiden av felgen.

Dersom du har for lange bolter, tar de i bremsesko og mekanisme i parktrommelen

Posted

Det mest nærliggende er å sjekke boltlengde. Ta av et bakhjul og putt en bolt i felgen. Når du holder bolten helt inne i hullet, skal den stikke ca 17 mm ut på baksiden av felgen.

Dersom du har for lange bolter, tar de i bremsesko og mekanisme i parktrommelen

Det var helt riktig! Lå noen bolter baki som er for vinterhjulene. Skiftet med dem. Mange takk!