Jump to content

Recommended Posts

Posted

Boltsirkel og navåpning er lik, så de passer på, men det er større bolter på 212,å egentlig mere innpress. Men i forhold til stålfelger til 124 så er de vel ikke helt på jordet. U org felger til 212 har gjerne 35 og 30 i innpress, å det passer på 124.

Så det kommer ann på 212 felgene du tenker på. I utgangspunktet så er det bare boltene som kan by på styr, men der å er det bare å prøve en bolt. Jeg har hatt noen felger på div biler i noen år uten å tenke på hullet til bolten, men da jeg skulle ha de på en Vito på fant jeg ut at de var til M14. Hadde aldri noe problemer

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

Det er forskjellig diameter på "kulen" på bolten på M12 og M14, så du trenger bolter med M14-kule, men M12-gjenger.

Vær også obs på at mange originalfelger til nyere MB har veldig høyt innpress, det er ikke alltid dette passer på eldre biler. Stort sett går det meste mellom ET30 og ET45 på 124 så lenge det ikke er snakk om veldig brede felger. (originalt er vel helt oppe på ET49, men de er veldig smale)