Saevik911 Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 Dette er min første post her inne, så dere får veilede om jeg ikke poster dette på rett plass. Min svoger døde desserre av kreft nylig og jeg prøver å være behjelpelig med å selge hans SLK 350. Mener at det er en 2004-modell med i underkant av 80.000 km på telleren. Det er ingen slike på Finn for tiden og dermed veldig vanskelig å vite noe om pris og etterspørsel. Er det noen her som kjenner prisnivået på 350 og evt. om det finnes noe entusiastmiljø som er opptatt av disse bilene? Mvh Arve Sævik Quote
Saevik911 Posted November 24, 2017 Author Posted November 24, 2017 Noen som kan synse om hva markedet kan være villig til å betale ekstra for en SLK 350 kontra SLK 200? Mvh Arve Sævik Quote
E_S Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Jeg vil tro en telefon til en vennligsinnet bilforhandler kan gi deg en antydning om hva de ville solgt en sånn for. Privat får man mindre, men en pekepinn har man. Ellers er tysk pris + norsk avgift også en grei pekepinn, men i Tyskland er det ofte en enormt prissprik mellom billigste og dyreste, så man på prøve å legge seg midt på treet et sted for å få et utgangspunkt. Quote
E_S Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Ser ut som de ligger på rundt 14000 Euro i Tyskland, altså ca. 130000,-. Så må man legge til moms (32500,-) og norsk engangsavgift. Ut fra tidligere vedtak om alternativ beregning vil jeg anslå at avgiften havner på ca. 70000,-. Ser ut som en slik bil vil havne på litt over 200000,- ferdig registrert i Norge om man henter en fra Tyskland. Hva reell salgspris i Norge er aner jeg ingenting om, men trolig omtrent på det samme eller litt over. Det er jo også en bil som er mye lettere å selge i april-mai-juni enn nå.. Quote
Saevik911 Posted November 24, 2017 Author Posted November 24, 2017 Takk for svar! Dine betraktninger stemmer godt med det jeg selv har tenkt og med prisene jeg også har sett i Tyskland. Det er nok mest aktuelt å vente til våren, ja. Mvh Arve Sævik Quote
tommern57 Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Et lite problem her. Er det mulig at denne har aller første generasjon av M272 motoren? Da kan den være litt tungsolgt og påvirke prisen. Quote
Saevik911 Posted November 27, 2017 Author Posted November 27, 2017 Takk for innspill - jeg skal få tak i vognkortet slik at jeg kan få vite mer presist hvilken generasjon bil og motor er. Quote
tommern57 Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Og finner du ikke noe opplysning, så kan du evt legge ut et bilde av motorrommet her, så ser folk hvilken motor det er. M271, M272 og M273 var plaga med registerkjede i første utgave. Quote
Saevik911 Posted November 27, 2017 Author Posted November 27, 2017 Her er det jeg finner basert på understellsnummeret: Engine no.: 272963 30 014361 Major assembly variant: A 272 010 98 02 Part var. design.: 27296330 PLEASE ORDER BASE ENGINE A 272 010 41 44 80 Om bilen generelt: Delivery date: 29 10 2004 Market: AG,Europe Hva sier dette om type/generasjon av motor? Quote
tommern57 Posted November 27, 2017 Posted November 27, 2017 Det er en M272 motor. Den kom vel i 03 eller i 04. Har vært endel havarier på registerkjede på dissa, så vidt jeg har skjønt. Sikkert noen her som vet noe om det. Eller så er det jo mulig å google "M272 problems" f.eks. Iom den ikke er gått mer enn den har gjort, så ville jeg bare solgt den uten å lage noe nummer ut av det. Det jeg sier, er at dersom det kommer en som er litt over snittet inne i detta, så kan det bli en "prutegrunn" Quote
Saevik911 Posted November 27, 2017 Author Posted November 27, 2017 Takk for info. Ser at det skrives en del om dette i div. forum. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.