Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette er min første post her inne, så dere får veilede om jeg ikke poster dette på rett plass. Min svoger døde desserre av kreft nylig og jeg prøver å være behjelpelig med å selge hans SLK 350. Mener at det er en 2004-modell med i underkant av 80.000 km på telleren. Det er ingen slike på Finn for tiden og dermed veldig vanskelig å vite noe om pris og etterspørsel.

Er det noen her som kjenner prisnivået på 350 og evt. om det finnes noe entusiastmiljø som er opptatt av disse bilene?

Mvh

Arve Sævik

Posted

Jeg vil tro en telefon til en vennligsinnet bilforhandler kan gi deg en antydning om hva de ville solgt en sånn for. Privat får man mindre, men en pekepinn har man.

Ellers er tysk pris + norsk avgift også en grei pekepinn, men i Tyskland er det ofte en enormt prissprik mellom billigste og dyreste, så man på prøve å legge seg midt på treet et sted for å få et utgangspunkt.

Posted

Ser ut som de ligger på rundt 14000 Euro i Tyskland, altså ca. 130000,-. Så må man legge til moms (32500,-) og norsk engangsavgift. Ut fra tidligere vedtak om alternativ beregning vil jeg anslå at avgiften havner på  ca. 70000,-.

Ser ut som en slik bil vil havne på litt over 200000,- ferdig registrert i Norge om man henter en fra Tyskland. Hva reell salgspris i Norge er aner jeg ingenting om, men trolig omtrent på det samme eller litt over.

Det er jo også en bil som er mye lettere å selge i april-mai-juni enn nå..

Posted

Takk for svar! Dine betraktninger stemmer godt med det jeg selv har tenkt og med prisene jeg også har sett i Tyskland.

Det er nok mest aktuelt å vente til våren, ja.

Mvh

Arve Sævik

Posted

Og finner du ikke noe opplysning, så kan du evt legge ut et bilde av motorrommet her, så ser folk hvilken motor det er. M271, M272 og M273 var plaga med registerkjede i første utgave.

Posted

Her er det jeg finner basert på understellsnummeret:

Engine no.: 272963 30 014361

Major assembly variant: A 272 010 98 02

Part var. design.: 27296330

PLEASE ORDER BASE ENGINE A 272 010 41 44 80

Om bilen generelt:

Delivery date: 29 10 2004

Market: AG,Europe

Hva sier dette om type/generasjon av motor?

Posted

Det er en M272 motor. Den kom vel i 03 eller i 04. Har vært endel havarier på registerkjede på dissa, så vidt jeg har skjønt. Sikkert noen her som vet noe om det. Eller så er det jo mulig å google "M272 problems" f.eks.

Iom den ikke er gått mer enn den har gjort, så ville jeg bare solgt den uten å lage noe nummer ut av det.

Det jeg sier, er at dersom det kommer en som er litt over snittet inne i detta, så kan det bli en "prutegrunn"