Guest Gjest 2 Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Har et lite problem med min w124 200e 1993 modell(2000cc 16v). Når jeg starter opp bilen når den har stått hele natten så er den helt jævlig å kjøre, turtallet klarer ikke å holde seg jevnt, det går opp å ned, å motoren stopper noen ganger? Men når motor har blitt gode å varm da er det ikke noe problem. Men noen ganger så går turtallet opp å ned selv om motoren er ganske varm, men det skjer skjelden. Sjekket batteri spenningen å det var på 11,81 å da er det noe feil. Kan det være noe spennings rele eller noe lignende som gjør at bilen min oppfører seg slik.? Mvh Gjest 2
Alexander Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Det er høyst sannsynlig at det er problemene du har med spenningen på batteriet som er årsaken til problemene. Begynn med å få sjekket at batteriet er ok og bytt spenningsregulatoren for å se om ladespenningen blir bedre.
Guest Gjest 2 Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Det er høyst sannsynlig at det er problemene du har med spenningen på batteriet som er årsaken til problemene. Begynn med å få sjekket at batteriet er ok og bytt spenningsregulatoren for å se om ladespenningen blir bedre. Er et nesten splitter nytt Optima Redtop batteri så batteriet er nok ganske bra stand. Spenningsregulatoren er den plasser på venstre side i motor rommet over skjermen på høyre fram hjul? Mvh Gjest 2
Alexander Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Spenningsregulatoren sitter på dynamoen regner jeg med, selv om jeg aldri har sett dynamoen på en M111 motor før.
Guest 1042 Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Er vel 2 forskjellige dynamoer levert til din bil. Valeo og Bosch. I EPC ser det ut som om begge har laderegulator inni dynamoen. Dvs. at man må skru av svarte plastdekselet helt bakpå dynamoen for å komme til laderegulatoren. Laderegulatoren består av børster og spenningsregulator og er festet med 2 skruer Bør være grei jobb å skifte dem.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now