Jump to content

Ujevn gange/fusking.

Recommended Posts

Guest Gjest 2
Posted

Har et lite problem med min w124 200e 1993 modell(2000cc 16v).

Når jeg starter opp bilen når den har stått hele natten så er den helt jævlig å kjøre, turtallet klarer ikke å holde seg jevnt, det går opp å ned, å motoren stopper noen ganger?

Men når motor har blitt gode å varm da er det ikke noe problem. Men noen ganger så går turtallet opp å ned selv om motoren er ganske varm, men det skjer skjelden.

Sjekket batteri spenningen å det var på 11,81 å da er det noe feil.

Kan det være noe spennings rele eller noe lignende som gjør at bilen min oppfører seg slik.?

Mvh Gjest 2

Posted

Det er høyst sannsynlig at det er problemene du har med spenningen på batteriet som er årsaken til problemene. Begynn med å få sjekket at batteriet er ok og bytt spenningsregulatoren for å se om ladespenningen blir bedre.

Guest Gjest 2
Posted

Det er høyst sannsynlig at det er problemene du har med spenningen på batteriet som er årsaken til problemene. Begynn med å få sjekket at batteriet er ok og bytt spenningsregulatoren for å se om ladespenningen blir bedre.

Er et nesten splitter nytt Optima Redtop batteri så batteriet er nok ganske bra stand.

Spenningsregulatoren er den plasser på venstre side i motor rommet over skjermen på høyre fram hjul?

Mvh Gjest 2

Posted

Er vel 2 forskjellige dynamoer levert til din bil.

Valeo og Bosch. I EPC ser det ut som om begge har laderegulator inni dynamoen. Dvs. at man må skru av svarte plastdekselet helt bakpå dynamoen for å komme til laderegulatoren.

Laderegulatoren består av børster og spenningsregulator og er festet med 2 skruer

Bør være grei jobb å skifte dem.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...