uklar Posted November 15, 2017 Posted November 15, 2017 Hei, Har det problemet at bilen girer rart, altså vis jeg akselererer veldig pent så er det veldig "sluring" i mellom girskiftene, nesten som at den ikke går helt i gir. Dette mellom 1-2-3 gir, og dette trur jeg er normalt? Men det som bekymrer meg er at vis jeg akselererer pent og den slurer og jeg da trykker mer på pedalen for å akselerere fortere så føles det ut som at den går hardt i i gir, rykker relativt mye. Altså ved lett pådrag så slurer den helt til trykker hardere på pedalen og det er det punktet hvor den går ordentlig i gir så rykker det veldig som bekymrer. Det har ikke noe å si om det er mellom 1-2 eller 2-3 gir. Vet det er dårlig forklart. Men noen som har vært borti det samme? Og nå i det siste har jeg lagt merke til kraftige vibrasjoner ved tomgang på kald motor, har ikke noe å si om den står i D eller N, når motoren har driftstemperatur så var de ikke der. Tenk typ V8 vibrasjoner. Takker for svar! Quote
Tor Anton Posted November 15, 2017 Posted November 15, 2017 Det er riktig mengde olje? Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
uklar Posted November 15, 2017 Author Posted November 15, 2017 Jeg har flusha girkassa for 5000km siden. Så regner med det er bra. Nivået var bra før flushing. Og dette problemet var der før flushing. Quote
KjetilP Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 Converter som er defekt ? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
uklar Posted November 17, 2017 Author Posted November 17, 2017 Har tenkt på det. Hva er symptomer på at converter er defekt da? Har prøvd å google men er ikke så lett å finne noe konkret. Men noen som vet om det er noe som heter lock-up(lock plate) som sitter på min? Kan det være noe sånt? Quote
Jana Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Har du funnet ut noe? https://www.sonnax.com/parts/2314-1-2-4-5-overlap-control-sleeve-kit kan hjelpe å minske lekkasje mellom hus og stempel I ventildisken. Det kan jo være verdt å prøve før man røsker ut converter uten å ha fått stilt en skikkelig diagnose. Dette kit'et fjernet lugging I 40 -50km/t hos meg ved kald olje. Et par timers jobb neste gang du bytter olje på kassa. Quote
Recommended Posts