KennethJ Posted November 13, 2017 Posted November 13, 2017 Men denne gangen blir det ikke en Mercedes-Benz, nå blir det Mercedes-AMG Etter at det ble klart at jeg flyttet til Svalbard fant jeg ut at det var på tide å ta av litt på bilfronten.. Så nå har jeg siden august ventet på en 2018 Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Stasjonsvogn, Cavansite blue blir den, og med alt jeg mener er riktig utstyr. Jeg håper bilen er klar til jul, slik at jeg kan kjøre hele veien fra Oslo til Tromsø i romjula. Quote
Rockeren Posted November 13, 2017 Posted November 13, 2017 Wow! Det må jo være drømmebilen over samtlige drømmebiler! Kjenner lommeboka rister i dødskramper bare av tanken på en sånn bil.... Mest sannsynlig hadde jeg gjort det også etter at kjerringa var ferdig med meg Gratulerer med fet bil, håper du legger ut bilder og videoer etterhvert Sendt fra min Samsung Galaxy S8 via Tapatalk Quote
KennethJ Posted November 13, 2017 Author Posted November 13, 2017 Bilder og sånt kommer på et passende tidspunkt etter at jeg har fått den.. Håper jeg rekker noen modifikasjoner på den før jeg kjører oppover til Tromsø også (litt foliering, soting av vinduer og sånt) Nå er ikke bilen så himla dyr her oppe, jeg slipper jo unna alt som inneholder ordet "avgift".. Det er faktisk fullt mulig å få en splitter ny bil med ok utstyrsnivå for under millionen. Men det skal sies, vi har høyere årsavgift her oppe enn på fastlandet, ca 5k er den på. Til gjengjeld har vi nøyaktig 0,- i bensinavgifter (bensin kostet 8,75 sist jeg fylte) Quote
OleArneS Posted November 13, 2017 Posted November 13, 2017 Men denne gangen blir det ikke en Mercedes-Benz, nå blir det Mercedes-AMG Så nå har jeg siden august ventet på en 2018 Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Stasjonsvogn, Cavansite blue blir den, og med alt jeg mener er riktig utstyr. Jeg håper bilen er klar til jul, slik at jeg kan kjøre hele veien fra Oslo til Tromsø i romjula. Herlig, drømmebil til tusen.. Gratulerer så mye.. Blir gøy og se bilder etter hvert, virkelig noe og glede seg til og litt av ei julegave du gir deg selv.. Quote
Wicky Posted November 14, 2017 Posted November 14, 2017 Hvor mye vei har dere egentlig i svalbard? Og kan du ta med bilen ned til oslo og cruise med den uten problemer? Grattis med feit bil Fått solgt 500en? Quote
Tor Anton Posted November 14, 2017 Posted November 14, 2017 Er det ikke max 50km til sammen der? Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
KennethJ Posted November 14, 2017 Author Posted November 14, 2017 Vi har rundt 50km vei her oppe, og bilen kan være med på ferie 3mnd i året. 500en er fortsatt til salgs Quote
cityhopper Posted November 14, 2017 Posted November 14, 2017 Det ble såpass når du først skulle bytte Mercedes ja - er bare å gi tommel opp for et slikt valg. Drømmebil for mange av oss, det der - kjekt at noen kan klinke til og handle! Quote
Wicky Posted November 14, 2017 Posted November 14, 2017 50km.... sånn typ en vei til jobben for meg det Blir nok noen mil på den likevel regner jeg med! Har du noen bilder av fargen? Fant flere forskjellige versioner av den på google... Quote
KennethJ Posted November 14, 2017 Author Posted November 14, 2017 Det kommer bilder når bilen er klar, enkelt og greit. Det kan se ut til å bli en foliering på den også, hvis det går rent tidsmessig.. Jeg tror ikke det blir så mange mil her oppe, men sommerferien kan vel bli fin Quote
Odin E Posted November 14, 2017 Posted November 14, 2017 Gratulerer med råskinn 50 km med vei sier du... men er det mange biler tro? La iallefall merke til at det er en del småtrist, men driftsikre greier ifra japan der oppe (hiace, forester, noe suzuki-ettellerannet). Vil tro du får den råseste vogna på øya, en god stund iværtfall Sent fra min G3112 via Tapatalk Quote
KennethJ Posted November 14, 2017 Author Posted November 14, 2017 Det er rundt 600 biler her sies det.. Det meste er Toyota, men det er også noe Subaru og Skruzuki, Kia, Toyota, Mercedes osv.. Vi har kun ett bilverksted her oppe, det er et Toyota-verksted. De er også byens eneste bilforhandler. Det blir den kuleste bilen på øya ja, det nærmeste i dag er en Nissan GT-R førstegangsregistrert i 2008. Quote
hlieberg Posted November 15, 2017 Posted November 15, 2017 Grattis igjen Kenneth! Det blir helt rått, gleder meg til bilder. Lykke til med "tror ikke det blir så mange mil her oppe" med en slik bil (til tross for lite vei) Quote
ClasT Posted November 15, 2017 Posted November 15, 2017 O hoi... Grattis. Blir nok artig å ta på Europa ferie den der 8) Quote
KennethJ Posted December 8, 2017 Author Posted December 8, 2017 Så venter man på bil, og mens man venter på bil følger man med litt.. De siste dagene har det vært en del som rapporterer om leveringsproblemer.. Et par videoer som kan være relevante.. I mellomtiden klarer ikke BOS svare på hva som skjer, bilen burde kommet lenger enn den har kommet og jeg mistenker derfor at bilen min er holdt igjen. Det passer ekstremt ræva siden jeg har ganske konkrete planer og stadige problemer med å si når den er klar fører til at jeg trolig ikke får kjørt den oppover som planlagt.. Da må noen ordne alternativ flytransport for meg hjem igjen og ikke minst transport av bilen oppover (det er ikke helt gratis) Quote
hlieberg Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Så venter man på bil, og mens man venter på bil følger man med litt.. De siste dagene har det vært en del som rapporterer om leveringsproblemer.. Et par videoer som kan være relevante.. I mellomtiden klarer ikke BOS svare på hva som skjer, bilen burde kommet lenger enn den har kommet og jeg mistenker derfor at bilen min er holdt igjen. Det passer ekstremt ræva siden jeg har ganske konkrete planer og stadige problemer med å si når den er klar fører til at jeg trolig ikke får kjørt den oppover som planlagt.. Da må noen ordne alternativ flytransport for meg hjem igjen og ikke minst transport av bilen oppover (det er ikke helt gratis) Kjipt, håper det ordner seg, Kenneth. Tydelig at kommunikasjon er vanskelig... Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
KennethJ Posted December 11, 2017 Author Posted December 11, 2017 I dag fikk jeg oppdatert status, den er nå "Delay in production." Det blir ikke bil til jul, så enkelt er det dessverre.. At bilen er i Sindelfingen fortsatt betyr at det er svært lite sannsynlig at den er klar til 22. desember.. Og det er fra før svært trangt, jeg trenger nemlig minst 4 dager ekstra til foliering og noe annet småtteri som skal fikses på bilen før den skal til Svalbard. Ny flybillett er bestilt fra Gardermoen 27. desember, så sånn ble det. Quote
hlieberg Posted December 12, 2017 Posted December 12, 2017 I dag fikk jeg oppdatert status, den er nå "Delay in production." Det blir ikke bil til jul, så enkelt er det dessverre.. At bilen er i Sindelfingen fortsatt betyr at det er svært lite sannsynlig at den er klar til 22. desember.. Og det er fra før svært trangt, jeg trenger nemlig minst 4 dager ekstra til foliering og noe annet småtteri som skal fikses på bilen før den skal til Svalbard. Ny flybillett er bestilt fra Gardermoen 27. desember, så sånn ble det. Dritt da, men ikke mye man får gjort noe med. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
KennethJ Posted December 19, 2017 Author Posted December 19, 2017 Så har jeg en statusoppdatering igjen.. Nå har Mercedes endelig oppgitt årsaken til forsinkelsen, det er rett og slett feil på AMG-bremsene som er årsak til at de holder igjen en drøss av biler.. 19. januar står det nå at er forventet ferdig-dato.. Quote
hlieberg Posted December 19, 2017 Posted December 19, 2017 Det blir en dryg ventetid, men plutselig er den der... Jaja, greit med bremser på en slik doning da Dessuten hadde det vel vært rimelig kjipt for din del å skulle fått innkalling rett etter du hadde fått bilen.. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
ClasT Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 Innkalling på Svalbard...hadde vært kjipt.... Quote
KennethJ Posted January 20, 2018 Author Posted January 20, 2018 Midnatt natt til i går var oppgitt som final inspection-tid i Sindelfingen.. Men tror dere ting er i orden av den grunn? Det ser ikke sånn ut. Lurer på om jeg skal bytte merke, vil tro de fleste klarer jobben bedre enn Mercedes har gjort i dette tilfellet. Quote
hlieberg Posted January 20, 2018 Posted January 20, 2018 Midnatt natt til i går var oppgitt som final inspection-tid i Sindelfingen.. Men tror dere ting er i orden av den grunn? Det ser ikke sånn ut. Lurer på om jeg skal bytte merke, vil tro de fleste klarer jobben bedre enn Mercedes har gjort i dette tilfellet. Uff, kjipt... skjønner at du tviler da ja... Nå har jo M5 blitt en seriøs konkurrent med den nye. Kjedelig interiør og sikkert ikke den samme rå lyden, men antagelig en helt ok bil det også. Men får uansett håpe det ordner seg og det raskt... Hva er unnskyldningen denne gang? Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
KennethJ Posted January 20, 2018 Author Posted January 20, 2018 Det er samme hold-up på fabrikken som har pågått siden månedsskiftet november/desember. Jeg synes det er helt utrolig at en så stor og anerkjent bilprodusent kan holde på slik. Quote
Recommended Posts