Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Har annonsert i mange år på finn.no, men det har gått gradvis nedover, og nå, er det absolutt HELT STILLE. Fra flere hundre visninger, til null i forhold. Er alt på Facebook, eller annonserer folk et annet sted man ikke har fått med seg?

Posted

Det tror jeg ikke stemmer. Bruker finn.no selv og har akkurat nå ute annonser der. Noen har ikke respons, mens andre har mye. Så vil tro det er avhengig av hva du prøver å selge / kjøpe.

Posted

Ser også en nedadgående trend ja..

Prøver selge et barne sete, null respons.

Solgte et orginalt BMW sete for 5 år siden.

Gikk på en time.

Posted

Jeg er på finn.no hver dag! Passerte nettopp kjøp nr. 100 (forresten så var 34 av dem gratis...)

Jeg er jo en skikkelig skrotnisse, så jeg får meg liksom ikke til å selge noe!  :D

Et lite problem for oss med W123 og andre klassikere, er jo at det hugges flere biler enn det restaureres. Og når en bil er ferdig restaurert til en stand som om den nettopp forlot fabrikken, så trenger man ikke deler de nærmeste 20 årene. Det er jo mange som ikke tør å bruke 'gullklumpen' sin, og de trenger vel aldri noen deler!

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Jeg er på finn.no hver dag! Passerte nettopp kjøp nr. 100 (forresten så var 34 av dem gratis...)

Jeg er jo en skikkelig skrotnisse, så jeg får meg liksom ikke til å selge noe!  :D

Et lite problem for oss med W123 og andre klassikere, er jo at det hugges flere biler enn det restaureres. Og når en bil er ferdig restaurert til en stand som om den nettopp forlot fabrikken, så trenger man ikke deler de nærmeste 20 årene. Det er jo mange som ikke tør å bruke 'gullklumpen' sin, og de trenger vel aldri noen deler!

Med vennlig hilsen, Olaf

Da får du kaste deg rundt å kjøpe den kassen med tenningslåser som er blitt lagt ut.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

Jeg har bare god erfaring med finn.

Prøvde å selge patrolen på diverse grupper på finn en stund. Fikk bare noen sånne "får se når jeg har fått lønning", "vil du bytte i beta-spiller som ikke funker" osv.

La den ut på finn, og etter 5 min hadde jeg mail fra to som bare skulle ha den. Dette var fredag, og innen han som var først hentet den søndag, hadde jeg minst 20 seriøse henvendelser.

Jeg syns annonsering på facebook stort sett er meningsløst. Alt for mye småunger uten penger å betale med.

Posted
Da får du kaste deg rundt å kjøpe den kassen med tenningslåser som er blitt lagt ut.

Både de og mange andre interessant ting dukker opp med jevne mellomrom, og jeg hadde nok fort fylt opp en låve (som jeg må kjøpe billig først!) hvis bare lommeboka hadde tillatt det. Jeg har jo gjort endel teite impulskjøp også...  8)

Et gammalt ordtak når det gjelder å spise for mye, sier at Magen blir mett før øynene!, poenget i det ordtaket kan vel overføres til at man ser alt for mange attraktive duppeditter som man sikkert ikke trenger på finn.no også!  :lol:

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Jeg får legge ut en annonse med vaskemaskin, OG det andre jeg selger i samme annonse, og heller redigere fem minutter etterpå at den er solgt, men at det andre fortsatt er til salgs  :lol:

Hehe...

Posted

Skjekk på Finn hva prisen er på det du selger. Ta halve prisen og det blir solgt. Ta en TV som er 5-10 år gammel som kostet 20 000,- . Du er heldig om du får gitt den bort.

Posted

TNS statistikk tilsier at Finn.no er norges tredje mest besøkte side. Det å selge på finn er jo en kunst i seg selv i visse tilfeller. Selger jeg smånips pleier jeg å informere om at jeg kan sende, hvor mye frakt koster, og at jeg godtar vipps og finn betalingsgaranti. Dette er informasjon jeg selv liker å få opplyst når jeg shopper skrot på Finn.

Min erfaring er at det er stor variasjon i visninger og interesse, og det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom disse to variablene.

Min konklusjon: Finn er flott for å selge visse ting, men ikke like mange som melder interesse for feks bildeler eller verktøy.

Posted

I sommer hadde jeg veldig mye byggevarer til overs etter et lengre prosjekt her på tunet, og jeg satt gi bort. Alt var vekk på tre dager på nesten alle annonsene. Fikk samtidig ryddet veldig opp. Men det jeg så, var at de første som så annonsen, slo til. Det var ikke disse som kom nummer fem eller seks. Da ble heller annonsen stående uten at noen tok kontakt. Det virket som om det kun var de første som oppdaget annonsen som handlet. Annonsen ingen tok kontakt med en gang, ble faktisk stående "brakk". La jeg den ut igjen, var det kun de første som tok kontakt som slo til. Virker som om folk ikke gidder å ble i annonsene. Sånn var det ikke før, da var det jevnt hele tiden. Beklager om det var litt dårlig forklart her...

Posted

Skjekk på Finn hva prisen er på det du selger. Ta halve prisen og det blir solgt. Ta en TV som er 5-10 år gammel som kostet 20 000,- . Du er heldig om du får gitt den bort.

Fikk kr 2000 for min 50" Plasma i sommer...6år gammel.... hadde jeg ikke forventet  :)

Posted

I sommer hadde jeg veldig mye byggevarer til overs etter et lengre prosjekt her på tunet, og jeg satt gi bort. Alt var vekk på tre dager på nesten alle annonsene. Fikk samtidig ryddet veldig opp. Men det jeg så, var at de første som så annonsen, slo til. Det var ikke disse som kom nummer fem eller seks. Da ble heller annonsen stående uten at noen tok kontakt. Det virket som om det kun var de første som oppdaget annonsen som handlet. Annonsen ingen tok kontakt med en gang, ble faktisk stående "brakk". La jeg den ut igjen, var det kun de første som tok kontakt som slo til. Virker som om folk ikke gidder å ble i annonsene. Sånn var det ikke før, da var det jevnt hele tiden. Beklager om det var litt dårlig forklart her...

Har samme erfaring på "gis bort"-annonser! Enkelte ting på "gis bort" er ekstremt ferskvare, spesielt byggvare. Regner med at det er fordi det går begge veier. Har en slik annonse havnet på side to kan man nesten banne på at personen som gir bort har 15 interessenter i kø.

• 2 weeks later...
Posted

Jeg bruker nesten bare Finn.no.

Prøvde Facebook fordi alle snakket om det,

men finner det altfor rotete lagt opp og alt for mye useriøse henvendelser.

På Finn blir man nedringt i løpet av 15-20 minutter

hvis man selger noe folk er ute etter-til en lav pris.

Folk er veldig ute etter å gjøre superkjøp,

og mindre interessert i å betale fair pris.

Så noen ting er solgt fem ganger i løpet av et kvarter,

mens andre ting ligger i et halvt år før rette kjøper dukker opp,

og er fornøyd med å betale cirka den prisen som er satt.

Både for W123 og W124 vil jeg tro tilgangen på deler nå er langt større

enn tilgangen på attraktive renoveringsobjekter?

Posted

..... Både for W123 og W124 vil jeg tro tilgangen på deler nå er langt større

Ja, det har du nok helt rett i. Men folk skal ha ting gratis, og gjerne levert på døra, allerhelst også montert. Det får da være måte på. Jeg er skrudd sammen slik, og er så sær blitt,  at jeg da hiver det i stede. Ikke får man noen klager heller, annet fra dem som ville hatt det  :lol:

Posted

..... Både for W123 og W124 vil jeg tro tilgangen på deler nå er langt større

Ja, det har du nok helt rett i. Men folk skal ha ting gratis, og gjerne levert på døra, allerhelst også montert. Det får da være måte på. Jeg er skrudd sammen slik, og er så sær blitt,  at jeg da hiver det i stede. Ikke får man noen klager heller, annet fra dem som ville hatt det  :lol: ikke disse byggevarene altså, men fine 123 deler

Posted

.....folk skal ha ting gratis, og gjerne levert på døra, allerhelst også montert. Det får da være måte på. Jeg er skrudd sammen slik, og er så sær blitt,  at jeg da hiver det i stede.

Helt på bølgelengde med deg der.

Posted

Jeg tror at det kan være litt feil årstid, folk er nok mere opptatt av snømåking og julehandel nå, bilen står trygt parkert og kan vente. Jeg ser det på annonsetypen og -mengden på andre ting på finn.no også, f.eks båtdeler; båten står på land og folk er ferdig med båtlivet for i år, og venter med oppgraderinger til vårpussen nærmer seg.

Legg delene dine på hemsen og prøv igjen utpå ettervinteren når folk begynner å bli desperate for å finne deler til bilen som skal på veien igjen når snøen smelter. Da får du bedre betalt også!  :D

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Finn er llitt merkelig av og til også.

Prøvde å selge et sofabord for 4 mnd siden til 250kr, ikke snakk om at noen var interessert.

Prøvde på nytt for 2 uker siden, men satte opp prisen til 500 siden jeg syns 250 var litt lite. Poff! 2 interesserte og borte med en gang.

Bildeler er litt så som så, er jo så mye av det til w124 og nyere. W123 er vel ikke så vanlig lenger og kanskje ikke så stort miljø i norge?