Jonas Posted October 30, 2017 Posted October 30, 2017 Etter mange måneder med lesing av garasjetråder tenkte jeg å gi noe tilbake til forumet ved å lage min egen tråd. Jeg er per dags dato 22 år og bor litt øst for Trondheim. Bilen min er kanskje min tiende 124, og helt sikkert ikke den siste. Det er en 1995 modell E250D med en relativt beskjeden utstyrsliste. Jeg har kjørt på den snart 15000 kilometer siden jeg kjøpte den i mai, og har også gitt den en del stell i løpet av den perioden. Kilometerstand per i dag: 360.000 Fargekode 721 Interiørkode 008 Motorkode OM605.911 Girkasse 722.434 Utstyrsliste er som følger: 008A No code designation available 211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD) 240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR 291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY 404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT 420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR 430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT 512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS 531 AUTOMATIC ANTENNA 550 TRAILER COUPLING 570 FOLDING ARMREST, FRONT 585 No code designation available 591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG 620 AIR POLLUTION CONTROL 671 No code designation available 721 No code designation available 866 MODEL 202/129 TECHNICAL MODIFICATION MY 95 873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS 885 HIGHTEN THEFT PROTECTION Jeg har selv montert 682 FIRE EXTINGUISHER Sminkespeil Starter med bildene fra annonsen på autodb: På tur med campingvogn i sommer. Slow and steady wins the race? Noen bilder av skuta etter en runde med polering i sommer. Det dukket også opp oransje blinklys, 17" felger, senkesett, avantgardegrill og markeringslys på bilen. I ettertid er det ikke gjort mye annet enn litt forebyggende vedlikehold. Plukket av alle saccoplater og kanalskjørt i sommer for å børste ned eventuell rust og male over med owatrol og hammerlakk. Dette fordi bilen allerede er veldig bra for rust, og siden jeg kjører fem mil om dagen med den må den være forberedt på salt. Har også byttet fire glødeplugger, batteri, alle oljer og filtre samt parallellstag og motorfester. Nå om dagen ruller den rundt på 15" og starter og går hver morgen. All konstruktiv kritikk og ros mottas med takk, og fortsatt god kveld videre. Mvh. Jonas Quote
Odin E Posted October 31, 2017 Posted October 31, 2017 Ser fin ut denne, ser ut som den får bra stell også Er det originale skvettlapper foran? Vi tåler å se bilder av interiør også Øst for Trondheim sier du? Selbu, eller lenger sør? Bor selv i samme landssdel. Sent fra min G3112 via Tapatalk Quote
Jonas Posted October 31, 2017 Author Posted October 31, 2017 Skvettlappene fulgte med bilen, men jeg antar at de er originale. De festes med to klips og to skruer og er preget med stjerne. Bilder av interiøret skal jeg få tatt en dag jeg rekker dagslyset, begynner å bli korte dager her oppe. Hvis du er litt kjent i traktene så er jeg fra Hommelvik, men bor for tiden på Hell. En fin halvtime unna Selbu. Knipset et bilde til av bilen fra postkassen i dag, som viser tilstanden for tiden. Kjører som sagt fem mil om dagen, så bilvasking blir lett nedprioritert på denne årstiden. Litt dårlig kvalitet, men jeg var kald og sulten så det får duge. Mvh. Jonas Quote
Jonas94 Posted October 31, 2017 Posted October 31, 2017 Hommelvika å Hell vil nu æ sei e nord fer Trondheim, itj øst:P Evt nord/østy vess du vil krangel..^^ Fin bil! koss e forbruket på OM605? Quote
Odin E Posted October 31, 2017 Posted October 31, 2017 Hommelvika å Hell vil nu æ sei e nord fer Trondheim, itj øst:P Evt nord/østy vess du vil krangel..^^ Fin bil! koss e forbruket på OM605? Hmm, sjekk kartet Sent fra min G3112 via Tapatalk Quote
Odin E Posted October 31, 2017 Posted October 31, 2017 Skvettlappene fulgte med bilen, men jeg antar at de er originale. De festes med to klips og to skruer og er preget med stjerne. Bilder av interiøret skal jeg få tatt en dag jeg rekker dagslyset, begynner å bli korte dager her oppe. Hvis du er litt kjent i traktene så er jeg fra Hommelvik, men bor for tiden på Hell. En fin halvtime unna Selbu. Knipset et bilde til av bilen fra postkassen i dag, som viser tilstanden for tiden. Kjører som sagt fem mil om dagen, så bilvasking blir lett nedprioritert på denne årstiden. Litt dårlig kvalitet, men jeg var kald og sulten så det får duge. Mvh. Jonas Da er nok skvettlappene originale. Det begynner å bli en stund siden de var i produksjon, så de begynner å bli ettertraktet vare. Pass på så de henger godt fast og ikke løsner, med uoriginal/større hjuldim. så er det lett for at hjulet slår borti det øverste klipset i humper, det hører du isåfall. Er i allefall strengt forbudt å kaste de.. Vet godt hvor Hell er ja, Hommelvik også forsåvidt. Sent fra min G3112 via Tapatalk Quote
Jonas Posted October 31, 2017 Author Posted October 31, 2017 Kan godt krangle; det er øst. Forbruket ligger på en veldig stødig 0,75 på mila. Har aircondition som funker og alltid er på, pluss at jeg kjører minst mulig på motorvei for å unngå salt og bom. Kan strekke seg ned mot 0,7 på langkjøring og har sett den på 0,8 etter harrytur med full bil. Merker godt på lommeboka at jeg bytta ut 230n. Skvettlappene er hellig vare og skal selvfølgelig ingen steder. Har festet de godt med litt overdimensjonerte skruer og sammenklemte klips. Den øverste måtte av da den tok i dekket litt for ofte. De er jo det første som treffer bakken på tur ned kanter og slikt, så jeg har ved flere anledninger gått ut for å sjekke at de fremdeles er med, og har aldri flyttet seg en millimeter. Mvh Jonas EDIT: Etter nærmere inspeksjon viser det seg at det er skvettlappene bak som har stjerne, mens de fram ikke har det. Er fremdeles overbevist om at de er originale. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Jonas Posted January 15, 2018 Author Posted January 15, 2018 Etter en skikkelig vinterdvale med lite tiltakslyst og minusgrader i garasjen begynner jeg sakte men sikkert å våkne igjen. Bilen starter hver morgen og kjører 4 mil hver dag, har fungert helt knirkefritt. Tok et oljeskift på den tidligere, så nå kjører den på Mobil Super olje og Mæhle filter. Til tross for en kattevask hver fredag får den skjemmende lite stell, så noen bilder kommer det ikke før fredag. Godt nyttår! Quote
Jonas Posted February 18, 2018 Author Posted February 18, 2018 Hei igjen godtfolk. Ikke særlig mye nytt her i gården. Helt vanlig trøndersk vær i en vanlig trøndersk vinter. Bilen kaver seg gjennom saltlaka hver morgen og ettermiddag, og blir plaget til fjells i helgene. Har denne uken satt orginalfjører på skuta, da den skal inn på eu-kontroll i løpet av våren. For dere skvettlappentusiaster, så har høyre skvettlapp falt av bilen to ganger så langt i år. Har heldigvis hatt flaks å funnet den igjen på vei hjem fra jobb hver gang, og har nå latt den ligge i garasjen fram til jeg har tid til å feste den skikkelig. Knipset noen bilder av bilen i dusjen her om dagen, til glede for nye lesere. Som svar på behandlingen den har fått den siste årstiden, har bilen dessverre utviklet en merkelig liten sykdom. Så fra dere som er svært kompetente på glødesystemet til disse bilene er jeg svært mottakelig for tips. Hver morgen enten det er 2+ eller 14- så starter bilen og går som en drøm med en gang, uten noe tull. Når jeg derimot skal hjem fra jobb og starter den i en parkeringsgarasje med konstante 13+ er det ikke alltid glødelampa kommer på ved første forsøk, og når jeg starter går den 7/10 ganger på bare fire sylindre. Det samme skjer hvis jeg skal en snartur innom butikken og setter meg i bilen for å kjøre hjem. Hvis glødelampa ikke kommer på, men jeg allikevel starter bilen tenner den med en gang motoren er i gang og forblir på til bilen blir stoppet igjen. Alle forslag til hva som kan være feil mottas med takk. Quote
Jonas Posted February 21, 2018 Author Posted February 21, 2018 Skuta seilte rett gjennom eu-kontroll i dag Dette ble feiret med en pizza og interiørbildene jeg tok i fjor. Ikke mye å skryte av, men veldig funksjonelt og veldig behagelig med ortopedisk førerstol. Rattet er veldig slitt, så hvis noen har et sportline ratt i god stand er det bare å si ifra. Quote
Recommended Posts