Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som topic sier, kan mannbygge om S211 til syvseter når den i utgangspunktet er regget som femseter?

Noen som har erfaringer? Hva er begrensningene på bakerste rad, for eg har skjønt at der er noen? Og hvor mye av rommet under bagasjerommet går med?

Posted

Har en W210 som er sjuseter. Og det er ikke noe bagasjerom når du har setene i bruk, sikkert ikke noe bedre i 211’n. Sitter motsatt vei.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 2 weeks later...
Posted

Vet det er blitt bygget om en S124 til 7seter, godkjent osv. Sånn logisk sett er det vel ikke noe verre med en S211.

Du kan jo høre med statens vegvesen om hva som kreves av dokumentasjon ved evt. visning.

Du må kanskje si adjø til reservehjulet ditt?

Sitteputen trenger vel hele rommet når den er felt lagt ned.

Sent fra min G3112 via Tapatalk

Posted

Å bygge om går helt fint, så det er eventuell godkjenning som er spørsmålet.

Steve 'MBenzNL' har et komplett sett i sort skinn for salg om du er interessert - ta eventuelt kontakt med ham på MBenzNL@gmail.com

Litt plass blir det kanskje igjen i det ytterste rommet, men usikker på om det er nok til reservedekk..

Posted

Godkjent som 7 seter i vognkort får du nok ikke, dette ble det slutt på tidlig på 2000-tallet en gang så vidt jeg har skjønt. S124/210 levert som 7 seter har dette i vognkort, men S211/212/213 levert ny med 7 seter har jeg kun sett registrert som 5 seter. Fikk høre at det bare var å montere (skikkelig, med alle nødvendige deler) og holde seg innenfor maks 50 kg/165cm per sete.

Posted

Min 2003 s211 er registrert med 7 sitteplasser. Den er levert med 7 seter originalt. Var registrert som 5 seter når jeg kjøpte den.

Stakk innom biltilsynet og viste den, og fikk det inn i vognkortet. De sjekket bare kjapt over belter og sånt ettersom det var originalmontert fra fabrikk.

Men de sjekket at tillat totalvekt ikke ble overskredet med 2 personer til i bilen.

Biltilsynet regner 75 kg pr person selv om ekstra setene bare er godkjent for maks 45 kg eller noe sånt.

Om det er mulig i dag vet jeg ikke. Fikk det gjort for ca 3 år siden tror jeg

Har også kjøpt meg originalt reservehjul.  Passer akkurat i brønnen bak under fotbrønnen

Posted

Min 2003 s211 er registrert med 7 sitteplasser. Den er levert med 7 seter originalt. Var registrert som 5 seter når jeg kjøpte den.

Stakk innom biltilsynet og viste den, og fikk det inn i vognkortet. De sjekket bare kjapt over belter og sånt ettersom det var originalmontert fra fabrikk.

Men de sjekket at tillat totalvekt ikke ble overskredet med 2 personer til i bilen.

Biltilsynet regner 75 kg pr person selv om ekstra setene bare er godkjent for maks 45 kg eller noe sånt.

Om det er mulig i dag vet jeg ikke. Fikk det gjort for ca 3 år siden tror jeg

Har også kjøpt meg originalt reservehjul.  Passer akkurat i brønnen bak under fotbrønnen

Har aldri sett 7-seter i 211-bil. Har du noen bilder??

Posted

Nå er det som regel ganske begrenset hvor mye bagasjerommet på en stasjonsvogn deformeres ved påkjørsel bakfra, det er jo gjerne (alltid?) bygget ganske kraftig og ikke som en deformasjonssone..

Posted

Det var bare å glemme å få min S124 godkjent som 7-seter da jeg holdt på med det i 2007. Allikevel var det helt greit å bruke setene, men det står fortsatt 5 i vognkortet.

• 2 weeks later...
Posted

Har 7- seter i min S211, vil gjerne ha " vanlig " bagasjerom. Er singel og ingen plan for 5 barn i nærmeste framtid  :lol:

Hvis interessert i å evt. kjøpe / bytte, ta kontakt. Kan sende biler om ei uka, står til lakkering :)